EzekielMartyr Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Skulle just beställa Canon DM-50 Stereomikrofon till min Canon MVX3i när jag ser att den tydligen inte passar med min kamera!? Det står listat vilka modeller den passar med, och MVX3i finns INTE med. Varför passar inte den mikrofonen till min kamera? Och var hittar jag en bra extern stereo mikrofon som passar till min MVX3i?Snälla hjälp! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Vad är det som fattas då? Är den där micken XLR & du har mini-tele, eller kräver den phantommatning? Vad är ljudspecarna för input på din kamera? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted March 1, 2005 Author Share Posted March 1, 2005 Ahh, det är nog fantommatning som är problemet, det står att mikrofonen är en kondensatormikrofon. Men nu har jag blivit ännu mer förvirrad; på en sida jag var inne på så stod den som tillbehör till mvx3i. Men på andra sidor där de listar vilka versioner den passar med så står det inte att Mvx3i passar. Var kan jag se om min kamera har fantommatning? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 En god tumregel brukar vara att där det finns XLR finns det phantommatning! Vad har du för pluggar på din kamera? Du kan ju även kolla upp om micken kan drivas med batteri! I så fall kan du använda den precis hur du vill :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EzekielMartyr Posted March 1, 2005 Author Share Posted March 1, 2005 Nja min kamera är inte så bra att den har XLR, isåfall hade jag bara kunnat koppla in en av mina Kondensatormikrofoner från studion. Den har bara mini-tele. Det verkar inte som om micen kan drivas på batteri heller.... Men jag ska prova en sån där Röde VideoMik, som drivs på batteri, tycker den verkar bra. Kanske jag ska köpa en Audio-Technica ATR55 istället? Den har 1 meter kabel så man kan rikta den lite mer iaf. Men jag har spelat in med en gammal super directional mic tidigare (fungerade jättebra) men den har gått sönder nu så jag ska köpa en ny som sagt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts