Jump to content

dubbel fönster i ett fönster. Premiere Pro???

Krapola-ux

Recommended Posts

Om jag förstår dig rätt så är du ute efter picture in picture, då lägger du klippen ovanpå varandra i varsit videospår, sen lägger du på effekten picture in picture.

Jag vet inte exakt hur du går tillväga i just Premiere, men någonting liknande som jag har beskrivit borde det nog vara.

/p-a

VAd heter inställningen på engelska?

Ciao!

[citat=p-a]Om jag förstår dig rätt så är du ute efter picture in picture, då lägger du klippen ovanpå varandra i varsit videospår, sen lägger du på effekten picture in picture.

Jag vet inte exakt hur du går tillväga i just Premiere, men någonting liknande som jag har beskrivit borde det nog vara.

/p-a[/citat]

HAr kommit in på "picture in picture" och fixat uppdelningen men nu har ja svårt att placera båda klipp samtidigt på timetable så att båda syns samtidigt på skärmen....

.....ska man göra resizefilter alltså? var finns den inställningen?

TAck för svaret!

Ciao

[citat=walfridson]Lägg dom i två olika videospår och kontrollera dom separat med resizefilter, perspectivefilter alt motion.[/citat]

DEt skulle ha funkat om jag skulle vilja ha två små fönster liksom..men jag vill behålla samma upplösning för båda klipp som körs parallet i skärmen....

Förstår du? Hoppas att du vet vad ja menar!!!

[citat=walfridson]Motion funkar väldigt bra, så kör på det.

I 6.5 eller äldre högerklicka på klipp och leta upp 'motion'[/citat]

Förstår inte riktigt var du vill ha dina 2 fönster i förhållande till varandra?? Skall dom ligga bredvid varandra, ovan och underför varandra eller så att båda syns övervarandra, liksom dubbelexponerat??

Eller skall dom kanske flytta sig runt på skärmen??