Gå till innehåll

Göra musikvideo i Gävle?


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Hej, bor du i Gävle med omnejd? Gör du film? Då är kanske det här något för Dig?

 

Jag är född och uppväxt i Gävle men jag flyttade till Stockholm 2007 för att gå Manuspiloterna, en manusutbildning, och efter det blev jag kvar här. Som så många andra.

 

För några år sen hade jag ett spokenword-projekt vid namn "Skuggpojkarna" och vi gjorde två låtar som jag fortfarande är väldigt förstjust i, varav en, "Johan", utspelar sig i Gävle och i Skutskär som också omnämns i texten.

 

Här kan du höra låten:

 

De senaste månaderna har jag börjat fantisera om att göra två riktiga musikvideos till dessa låtar men eftersom jag vill att "Johan" ska spelas in i trakterna kring Gävle så behöver jag komma i kontakt med några som vill göra detta åt mig, jag känner inga filmmänniskor där och jag är där rätt sällan också, så om jag ska göra det själv så lär det nog aldrig bli av.

 

Tanken med videon är att göra en mörk och otäck film, filmat utifrån karaktärens point of view, något som påminner om en rekonstruktion från "Efterlyst", men snyggare förstås!

 

Låter det intressant så kan du väl höra av dig så diskuterar vi mera?

 

Hälsningar,

 

/Daniel

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...