Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

jag är hyffsat ny här och har lagt upp två filmer på forumsida "kolla min film!" och jag måste få säga att det är otroligt ovanligt med just konstruktiv kritik.

och jag skulle vilja uppmana till att faktisk ge kritik. för poängen med detta forumet måste väl vara att hjälpa varann och ge tips till förbättring (för att enbart nämna "kolla min film"). i de andra forumämnen förs diskussioner om utrustning, marknadsföring, effekter där vi filmskapare hjälper varandra med vad vi har för erfaranheter.

jag tycker verkligen voodo är ett bra forum, men det kan bli bättre.

kan vi inte enas om att stötta varandra mera?

Jonathan

Bonfire Productions

Postad

Tja!

Jag ser att du "reggade" dig i Mars, under ett halvår har du lämnat konstruktiv kritik vid ett tillfälle. En klar majoritet av dina "posts" har kretsat kring dina egna produktioner. Inser du ironin?

Postad
Tja!

Jag ser att du "reggade" dig i Mars, under ett halvår har du lämnat konstruktiv kritik vid ett tillfälle. En klar majoritet av dina "posts" har kretsat kring dina egna produktioner. Inser du ironin?

av mina sju inlägg ja, detta blir det 8:e. tror det är tre posts som handlar om mina egna produktioner. vilket två av dem är en förklarande text till filmen jag länkat. vill inte du ha kritik då när du lägger upp en film? innan du hinner påpeka det å kan jag säga det att jag själv inte är duktig på att ge kritik hr på forumet. min poäng var en annan; en uppmaning till oss alla att ge konstruktiv kritik.

Postad

Jag försökte kolla din rulle men orkade inte kolla mer än 4 min, svårt att göra 17 min sevärda. När jag skrollade igenom filmen längs tidslinjen upptäckte jag scenen när huvudfiguren av någon anledning ser ut att ha deltagit i en Wet-T-shirt contest. Dom våta mään-boobsen gav mig ett gott garv. Mina premiärer här på Voodoo har varit fruktlösa, folk tittar bevisligen enligt mätaren men ingen kommenterar. Jag är mer kittlad av den tekniska biten när det gäller filmskapandet, tycker det svåraste är att skrapa ihop ett bra manus. Därför försöker jag göra mina filmer så korta och koncisa som möjligt. Så mitt tips är att börja med korta grejer, 2-3 min. Gör bra produktioner så kommer du se att kommentarerna ökar. Varför ingen kommenterar mina filmer måste bero på.... Hmmm....

Postad
Varför det långa ansiktet? Du fick ju konstruktiv kritik, kortare produktioner. Gå och skriv något om mina filmer nu.

du har ju helt missuppfattat min poäng. jag syftade inte enbart till att jag skulle få kritik. det var inte av egoistiska skäl jag skrev det inlägget. märkte bara en tendens att i princip ingen skrev kommenterar om andras filmer (bortsett från brutalfilmz), jag ville uppmana till det. men det är meningslöst att försöka debbatera om motdebattören missuppfattat poängen.

i tidigare inlägg kommenterades att man kommenterar om man har något att kommentera, och då insåg jag att jag faktiskt själv inte har något att kommentera som konstruktiv kritik.

Postad

Jag missuppfattade aldrig dina goda intentioner. Ditt budskap var tydligt. Min avsikt var att få dig att inse varför det sällan kommenteras. Det verkar som om polletten har trillat ner.

När det gäller din film är det väldigt svårt att säga något konkret! Många osammanhängande klipp bestående av gamla semesterresor, korta inslag av Illrar som klättrar i träd etc. Det krävs mycket koncentration och tid om man verkligen ska försöka analysera din film. Klipp om den, trimma bort alla Illrar och avhuggna fiskhuvuden som chippar efter andan. Försök istället att fokusera på historien. Din film i nuläget är kort å gott en dramaturgisk mardröm, väldigt rörig.

Postad
Jag missuppfattade aldrig dina goda intentioner. Ditt budskap var tydligt. Min avsikt var att få dig att inse varför det sällan kommenteras. Det verkar som om polletten har trillat ner.

När det gäller din film är det väldigt svårt att säga något konkret! Många osammanhängande klipp bestående av gamla semesterresor, korta inslag av Illrar som klättrar i träd etc. Det krävs mycket koncentration och tid om man verkligen ska försöka analysera din film. Klipp om den, trimma bort alla Illrar och avhuggna fiskhuvuden som chippar efter andan. Försök istället att fokusera på historien. Din film i nuläget är kort å gott en dramaturgisk mardröm, väldigt rörig.

najs. då har vi väl lyckats hyffsat. det var första projektet och vi hade inget manus att utgå ifrån. nu, andra filmen hade vi manus. mycket enklare att berätta då. dock blev det nog ganska snabbt klippt och mycket som händer ändå. Men mycket har vi lärt oss. 3:e filmen blir en kortfilm(3-5 min) med mindre historia och bättre producerat med manus och storyboard.

(känns som att det har börjat skrivas mer kritik på forumet ändå va, eller?)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...