Hedefors Posted September 8, 2013 Posted September 8, 2013 Hej, vi var med i Noomaraton 2013 igår, kortfilmstävlingen där man ska göra en kortfilm på 24 timmar givet tema, tre platser och tre föremål. Titel: Kärlekssystemet Längd: 4:19 Var det någon mer som vad med och hur gick det för er i så fall? Hade varit jättekul att se andras bidrag om någon från voodoo deltog! Tack så mycket! 0 Quote
Hedefors Posted September 18, 2013 Author Posted September 18, 2013 Hej! Antar att ni är på visningen just nu i Stockholm? Lycka till isåfall! Vi hade visning i Göteborg igår och vi ska upp till Stockholm nästa helg för att representera Västra Götaland i finalen, sjukt pepp! :) 0 Quote
StenR Posted September 19, 2013 Posted September 19, 2013 Tyvärr syns vi inte i finalen, fast kul att höra att publiken gillade vår film (och sen så röstade de ändå på sin egen, det var nästan bara filmare med sina kompisar på plats). Men det var många bra filmer i Stockholmsfinalen så ni kommer få tufft motstånd! 0 Quote
Hedefors Posted September 24, 2013 Author Posted September 24, 2013 Misstänker att det var exakt likadant här i Göteborg, mest kompisar vinner publikens pris! Fick ni rösta på en film eller flera? Ja, jag har sett några av vinnarna på youtube och det är ju definitivt väldigt hög nivå. Vi blev tagna lite på sängen när dom sa att vi vann, jag var helt övertygad om att vi inte skulle vinna, så det var rätt flummigt men samtidigt väldigt kul! 0 Quote
StenR Posted September 24, 2013 Posted September 24, 2013 Vi i publiken fick rösta på en film av alla som visades under kvällen. Sen fick jury välja antingen biovisningens vinnare (dött lopp mellan två filmer) eller facebook-röstningens vinnare som finalfilm. Dessutom fick juryn välja ut en fritt vald finalfilm av alla som lämnades in. 0 Quote
Hedefors Posted September 25, 2013 Author Posted September 25, 2013 Ah ok, juryn valde i Göteborg två filmer som direkt gick vidare till Stockholm. Publikens pris var just publikens pris, men då kvalificera man sig inte för riksfinalen. Med det sagt föreslog jag att man skulle kunna till nästa års tävling rösta på två filmer för att åtminstone dra ner lite på att de flesta bara röstar på sig själva! Kanske skulle vara ännu mer aktuellt i Stockholm då om det direkt kan bidra till att göra det aningen mer rättvist? Men å andra sidan, det går väl aldrig att få det perfekt, jag har iaf ingen idé för det, allt är ju så beroende :P 0 Quote
Recommended Posts