Gå till innehåll

Noomaraton 2013


Hedefors

Recommended Posts

Hej, vi var med i Noomaraton 2013 igår, kortfilmstävlingen där man ska göra en kortfilm på 24 timmar givet tema, tre platser och tre föremål.

 

Titel: Kärlekssystemet

Längd: 4:19

 

 

Var det någon mer som vad med och hur gick det för er i så fall? Hade varit jättekul att se andras bidrag om någon från voodoo deltog!

 

Tack så mycket!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tyvärr syns vi inte i finalen, fast kul att höra att publiken gillade vår film (och sen så röstade de ändå på sin egen, det var nästan bara filmare med sina kompisar på plats). Men det var många bra filmer i Stockholmsfinalen så ni kommer få tufft motstånd!

Länk till kommentar
Share on other sites

Misstänker att det var exakt likadant här i Göteborg, mest kompisar vinner publikens pris! Fick ni rösta på en film eller flera?

 

Ja, jag har sett några av vinnarna på youtube och det är ju definitivt väldigt hög nivå. Vi blev tagna lite på sängen när dom sa att vi vann, jag var helt övertygad om att vi inte skulle vinna, så det var rätt flummigt men samtidigt väldigt kul!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi i publiken fick rösta på en film av alla som visades under kvällen. Sen fick jury välja antingen biovisningens vinnare (dött lopp mellan två filmer) eller facebook-röstningens vinnare som finalfilm. Dessutom fick juryn välja ut en fritt vald finalfilm av alla som lämnades in.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ah ok, juryn valde i Göteborg två filmer som direkt gick vidare till Stockholm. Publikens pris var just publikens pris, men då kvalificera man sig inte för riksfinalen. Med det sagt föreslog jag att man skulle kunna till nästa års tävling rösta på två filmer för att åtminstone dra ner lite på att de flesta bara röstar på sig själva! Kanske skulle vara ännu mer aktuellt i Stockholm då om det direkt kan bidra till att göra det aningen mer rättvist? Men å andra sidan, det går väl aldrig att få det perfekt, jag har iaf ingen idé för det, allt är ju så beroende :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...