Gå till innehåll

Hungrig! -kort handritad animation (komedi, 3 min)


Zeruel82

Recommended Posts

Hahaaha! Jag älskar den! :D

 

Du förtjänar betydligt fler visningar är 165, jag tycker du har lyckats med någonting väldigt bra här. Det finns en slags komiskhet redan från början iom att det är så enkelt ritat och det får mig direkt att tänka på när jag och mina kompisar som barn gjorde streckfigursserier. Sedan det hela med hur huvudkaraktären vandrar mellan apoteket och affären är alldeles underbart absurd. Jag skrattade högt när affärsinnehavaren hade ställt sig på juice och mjölkpaketen för att få sig ett övertag mot den dryge kunden som kommer och frågar om medicin. Du har verkligen byggt upp berättelsen bra med hur du förbereder tittaren med dessa små smulor, exempelvis att han är kortare än huvudpersonen, att huvudpersonen är hungrig och äter upp apotekaren varpå han får ont i magen. Bara de ständiga upprepningarna med affärsdörrarna som öppnas och den hemmagjorda ljudeffekten (och ljudeffekterna ska vara gjorda med munnen! Det hör till genren.) Rösterna var också bra och roliga. Jag tycker verkligen om den här!

 

Det där blev lite osammanhängande och jag är rätt trött nu så mina språkliga förmågor är reducerade till en väldigt låg nivå nu märker jag men jag hoppas du förstår vad menar. :)

 

Det mest negativa jag har att säga är att det var lite otydligt ljud på just dialogerna, lite mumligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack! Vad kul att det finns någon som gillar den! : )

 

Ja, jag har ju ingen mikrofon, därför blir det inte särskilt hög kvalitet på ljuden/rösterna...

...Men å andra sidan så är det inte särskilt hög klass på animationerna heller. Det här är ju bara något jag gör för att det är roligt : ) Sen är det en ren bonus att man kan ladda upp sina filmer och att det ändå finns ett fåtal som gillar dem. En film tar mig kanske 5-10 timmar att göra, skulle inte ha tålamod till något mer seriöst än så : )

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...