Gå till innehåll

Hdc-mdh1


kevinnagy

Recommended Posts

Panasonic HDC-MDH1 AVCHD PAL Camcorder HDC-MDH1GC-K B&H Photo

 

Är den här prisvärd? Kan ni rekommendera någon bättre?

Jag bryr mig inte om video kvalitén så mycket men jag vill inte att det ska vara jobbigt att kolla på.

Jag vill att det ska vara möjligt att få "film känsla" med kameran.

Jag vill berätta mina historier med den, inte visa hur professionell och dyr själva kameran är.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det jag vill lägga ut är ungefär så mycket som den kameran som jag linkade kostar. Tack för kamera tipset, blir väl och köpa en dyrare kamera i framtiden. Just nu behöver jag bara en acceptabel kamera för träning. Tror du den jag linkade funkar då? Eller finns det någon billigare kamera med progressive scan?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Det finns bara ett fåtal som har progressiv bild och dessutom hörlursutgång och mikrofoningång vilket jag skulle vilja ha på en videokamera. Om du gillar Panasonic så skulle jag rekommendera HC-X920 i den prisklassen:

Panasonic HC-X920 Videokamera med minneskort

 

Eller hitta en begagnad Canon HV20/30/40 om du har en dator med firewire...

 

Hej igen, jag tänkte spendera lite mer pengar och gå på ditt första förslag "Canon X10"an. Jag hittade dock en annan kamera, "Panasonic AG-AC90", vad tycker du om den? Vilken av dom skulle du valt?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...