Gå till innehåll

Red Scarlet X - Hjälp


Peri

Recommended Posts

Hej!

 

Har filmat ett antal gånger med canon 5d iii men tröttnat och vill steppa upp mitt "shooting game". Därför har jag bestämmt mig för att hyra en red scarlet x till nästa inspelning!

Problemet är att jag aldrig hanskats med en sådan kamera och undrar därför om nån av er har erfarenhet utav kameran? Dela gärna me er era åsikter och förvarna om det är någonting ni avskyr med !:f:f:f

 

Hare gött!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej!

 

Har filmat ett antal gånger med canon 5d iii men tröttnat och vill steppa upp mitt "shooting game". Därför har jag bestämmt mig för att hyra en red scarlet x till nästa inspelning!

Problemet är att jag aldrig hanskats med en sådan kamera och undrar därför om nån av er har erfarenhet utav kameran? Dela gärna me er era åsikter och förvarna om det är någonting ni avskyr med !:f:f:f

 

Hare gött!!!

 

Kameran som sådan klara ni säkert av men ska du plåta Raw, så blir det en del att fundera kring om ni aldrig handskat med det förut. Personligen skulle jag hyra in kameran en vecka innan och lära mig det flödet innan jag startar en ny inspelning.

Länk till kommentar
Share on other sites

Här går Ryan Connolly igenom hur man använder en Red Epic (

), och av vad jag har förstått fungerar en Scarlet på samma vis (i princip). Så det kan ju kanske vara lärorikt för dig...

Niko från CorridorDigital pratar också lite om hur en Scarlett fungerar och vad som skiljer den från andra kameror, här

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...