Gå till innehåll

Neat Video fel bildproportioner.


Jensamannen

Recommended Posts

Jag har precis köpt Neat Video pluggen till Premiere pro. När jag öppnar pluggen för att reducera brus är filmrutan i Neat Videos fönster ihoptryckt på höjden. Originalet har proportionerna 1920x1080 men i Neat Video får filmen proportionerna 1920x540.

 

Nån som vet vad detta beror på?

Länk till kommentar
Share on other sites

Skum grej. Har aldrig stött på det problemet. Det kanske har något med nån aspect ratio på klippet om det inte är square pixels? Testa att nesta den i en ny sequence eller gör en ny sequence som är 1920x1080 med square pixels och släng på neat video på den. Jag bara tänker högt, för jag sitter inte vid en dator med det på just nu så jag kan inte testa.

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du hade klippt och klistrat som jag gjort under hade det blivit lättare att se, detta är från orginal XDCam media, verkar dock som att någon konverterat orginalet till Quicktime.

 

Jag har också gissat att du jobbar i Mac miljö, stämmer det.

 

Eftersom jag inte har PP installerat på Mac sidan har jag inga enkla lösningar till dig annat än att försöka få tag på orginalen.

 

Video

ID : 1

Format : MPEG Video

Format_Commercial_IfAny : XDCAM EX 35

Format_Version : Version 2

Format_Profile : Main@High

Format_Settings_BVOP/String : Ja

Format_Settings_GOP : M=3, N=12

CodecID : 61

Duration/String : 23 s 120 ms

Bitrate : 35,0 Mbps

Bredd : 1 920 pixlar

Höjd : 1 080 pixlar

Bildförhållande : 16:9

Bildhastighet (Frame rate) : 25,000 fps

Standard : Component

ColorSpace : YUV

ChromaSubsampling : 4:2:0

BitDepth/String : 8 bits

Bits/(Pixel*Frame) : 0.675

StreamSize/String : 96,7 MiB (96%)

Språk : Engelska

Kodningsdatum : UTC 2009-05-28 12:21:28

Taggingdatum : UTC 2009-05-28 12:21:28

colour_primaries : BT.709

transfer_characteristics : BT.709

matrix_coefficients : BT.709

 

Audio

ID : 2

Format : PCM

Format_Settings_Endianness : Big

Format_Settings_Sign : Signed

CodecID : twos

Duration/String : 23 s 120 ms

Bitrate : 1 536 Kbps

Kanal(er) : 2 kanaler

Samplingstakt : 48,0 KHz

BitDepth/String : 16 bits

StreamSize/String : 4,23 MiB (4%)

Språk : Engelska

Kodningsdatum : UTC 2009-05-28 12:21:28

Taggingdatum : UTC 2009-05-28 12:21:28

Länk till kommentar
Share on other sites

Så där. Tillbaka efter ett par sjukdagar och lite andra uppdrag har jag satt tänderna i detta igen och nu hittat lösningen för er som kanske undrar. Jag kopierade hela rasket i projektet, startade ett nytt projekt och la in det och vips så funkade det. Men som vanlig i datorernas värld får man aldrig veta vad som var roten till problemet.

 

Eller !? 10 minuter senare sitter jag och kollar tutorials på YouTube för att få ett bra arbetsflöde i Neat Video och rätt som det är talar dom om Progressiva sequenser och Interlanced. Jobbar man med Interlaced trycker det ihop videons förhandsvisning i Neat Video. Kul att få svaret :-) Om nån vill veta mer kolla videon på Youtube.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag är ganska nybörjare på detta men jag har importerat filerna direkt från i finder (stoppat SD kortet i kortläsaren och dragit från kortet till min mapp). Sen har jag öppnat PP Pro och importerat filerna i projektet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...