Jensamannen Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 Undrar hur Canon 5d står sig mot JVC HM 100. Framför allt när det gäller att filma i ljussvaga miljöer. I dag har vi en JVC HM 100 och jag har problem då vi ofta filmar i ljusfattiga miljöer och filmar mycket rörligt. Fick tipset av en producent i branschen att införskaffa en 5d med en Swedishchameleonrigg. Med 5d kam man filma i mycket sämre ljus och med riggen kan man filma rätt rörligt trotts att man får handjaga fokus. Nån som har erfarenhet av dessa kameror? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jag Posted April 17, 2013 Share Posted April 17, 2013 HM100:an är ingen höjdare i mörka scener. Jag ar inte använt 5d men har mycket svårt att tänka mig att den inte skulle vara ordentligt mycket bättre. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jensamannen Posted April 18, 2013 Author Share Posted April 18, 2013 Låter som jag måste provköra. Producenten som tipsade om 5D hade som argument att den har fullsensor och därmed inte lika bruskänslig vilket borde stämma. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts