Magnuz Postad 2 april 2013 Postad 2 april 2013 Hej allesammans! Jag har gjort en liten film som handlar om angry birds i det verkliga livet. Det är ingen spelfilm utan hellre ett "klipp". Det här är min tolkning hur de små fåglarna skulle se ut och bete sig i den riktiga värden. Jag har gjort 3D modellerna i maya, trackat i boujou, lagt ihop lagren i After effects och redigerat i premiere pro. Här kommer fillmen filmen: Vad tycker ni? Om någon har någon fundering ärdet bara att fråga :) 0 Citera
Quantum Postad 2 april 2013 Postad 2 april 2013 Ser ut som du skulle behöva jobba med Global Illumination och Ambient Occlusion lite mer. Det hela just nu ser lite platt ut. Notera att ljuset från dina ljuskällor reflekteras i bordsytan under dina objekt vilket det inte borda göra (se exempel 2:26, reflektioner i bordsytan borde inte kunna reflekteras under tornet). Lite DoF och blur skulle nog göra susen också. CG-objekten ser en aning skarpa ut i jämförelse med resten av bilden. Finns säkert någon cg-intresserad här som kan ge fler tips. 0 Citera
Magnuz Postad 13 april 2013 Författare Postad 13 april 2013 Tack för kritiken Quantum! Jag ska tänkte på det till nästa gång jag gör något liknande :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.