Jump to content

behind the scenes - reklamfilmsinspelning.

odelberth

Recommended Posts

Tjena :D,

Fick i uppdrag att spela in två lite mindre reklamfilmer/ presentationsfilmer för webben åt ett företag.

Åkte ner till Göteborg i 3 dagar och spelade in i 2 dagar, här är lite bilder hur det ser ut bakom kameran, inspelningen och hela resan.

Hade med mig 2 vänner som hjälpte till under inspelningarna, alltså var vi hela teamet på 3 personer.

Tänkte det kan säkert vara kul för någon att se hur det kan gå till under en inspelning.

Följ gärna min hemsida också, för mer uppdateringar och även de färdiga reklamfilmerna som kommer upp senare - http://www.odelberth.se

/Michael Odelberth

Du måste ju förstå att det ser lite pinsamt ut när ni glider runt som att ni vore rockstars men ni gör en företagsfilm med en man bakom ett skrivbord.

Jag förstår att ni är nya i arbetslivet och att det här kanske är bland era första betalda jobb och ni känner "fuck yeah! We made it! I'm a supetstar!"

Men ta det lite lugnt å skräm inte bort kunderna. Visa att ni är ödmjuka killar som brinner för att göra film istället så kommer ni vinna på det i längden:)

Aa riktigt så är det inte det går till, men ok.

Förstår vad du menar och att de kanske inte passar just på det här forumet, säkert roligare att se för vanligt folk, då de flesta här vill nog endast se själva filmtekniken och arbetet där bakom.

Kan lägga upp filmen senare så får ni se det väsentliga - slutresultatet :).