Gå till innehåll

Bildkvalitet?


Mr...

Recommended Posts

Hej på er! Hittade detta jättsnygga forum idag när jag var ute på nätet och letade info.

 

Min fråga har säkert stötts och blötts en hel del här.

 

Jag har kikat runt här inne men förstår ändå inte vad som är problemet?

 

Jag har spelat in en film med dv-kamera. Har sedan provredigerat den i både Movie maker och Premier. Problemet är att resultatet på den brända dvd skivan är mycket sämre på tv´n än när jag spelar upp filmen direkt på tv´n från kameran.

Jag brände skivan i Pal 4:3 hög kvalitet.

Har jag missat något? Det bör väl finnas en inställning som passar mina önskemål.

Jag använder inte firewire när jag tankar över till datorn. Kan det ha någon betydelse för bildkvaliteten?

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej igen.

 

Var och köpte ett firewirekort i dag. Nu fick jag igång kameran i Premiere.

 

Har inte brännt något än, men nu vore det väl f#n om inte det skulle bli bra.

 

Antagligen blev det någon störning med usb-streaming. Och kvalitet på bilden blev dålig när jag laddade den i movie maker. När jag sedan importerade den i premiere, ja då var ju skadan reda skedd s.å.s.

 

Så nu kan vi konstatera att det krävs Firewire för att fånga film i Premiere.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag har precis samma problem fast min bild blir dålig redan i datorn.. när man spelar upp den från cam till tv är det sjukt bra kvalite sen när jag tankar den till datorn blir bilden svinmörk.. så mörk att man inte ser nånting knappt fastän lokalen jag filmat i vart normalt belyst.. sen blir bilden horisontellt randig också

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...