swempis Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Hej! Jag undrar hur man klipper i Premiere! för det är en scen som är 2 sekunder som jag inte vill ha med! snälla hjälp mig! hur gör jag? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Jag skulle föreslå att du läser programmets manual för sådana simpla saker så att du lär dig programmet för sådana saker som att klippa är basic användning som med 110% säkerhet står där. ANnars kan du använda Ctrl+K för att klippa där du är på di timeline eller använda "Razor Blade" (C tangenten). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sir_flint Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Använd inte så svåra uttryck. det kan vara svårt för nybörjare att förstå. =) Men det där med manualen är något att rekommendera om du inte använt det innan, eller inte klippt i något program alls. Annars så är det bara att ta fram den gammla hederliga Saxen och klippa efter behag. Lycka till 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts