Jump to content

Dilemma - färg eller svartvitt?

quentin

Recommended Posts

Hej! Just nu står jag inför ett dilemma. Jag sitter nu i redigeringsstadiet av en stop motion-film bestående av svartvita skisser (med en svart tuschpenna). I återkommande fall är min hand med i filmen som ritar motiven. Bortsett från min hand är allt svartvitt. Det jag inte kan bestämma mig för är om filmen ska vara svartvit eller inte. Dessa två är alternativen:

#1: Färgfilm: Jag har det som det är, endast min hand har färg vilket kan orsaka en kanske för "utstickande" effekt jämtfört med det andra neutrala.

#2: Svartvit: Det blir helt svartvitt och även handen vilket kan uppfattas som tråkigt.

Så jag undrar, vad är era synpunkter? :D

Kul att du redan löst det! Men för att inflika nåt så tycker jag det var ett bra val att låta handen vara i färg! Hela vitsen när man har med händer i stop-motion, och här är Linus På Linjen ett sjukt bra exempel, är ju att det ska bryta den fjärde väggen, och hade du haft den svartvit så hade det sett konstigt ut då handen hade blivit en del av bilden alldeles för mycket :-)