RobinsTaste Posted February 7, 2013 Share Posted February 7, 2013 En kortfilm, som inte har världens bästa slut. Men i övrigt är den faktiskt ganska bra. Ge gärna tips och råd om ni känner för det, men snälla, hata inte! Lekte lite med effekter och kameravinklar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bigmackorgen Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Ja, vad ska man säga egentligen? Hehe. Det märks ju att ni har filmat en hel del material och efterhand verkligen jobbat på att tighta till filmen. Ingen scen eller klipp är för lång och filmen överlag har ett bra tempo. Det räckte åtminstone för mig att se förbi bristerna och titta igenom hela er film. Verkligen synd att ljudet var så dåligt och att vissa skämt inte gick fram då vissa scener var lite hafsigt sönderklippta. Exempelvis hade ni försökt få till en känsla av stress när han drar på sig tröjan, men den känslan lyckades ni inte leverera riktigt. Det är en bra idé på film för så få personer och det är ju roligare med filmer som rivstartar på det här sättet än det klassiska "Person A Går från plats B till punkt C" vilket det tyvärr blir i många sådana här typer av kortfilmer. Den fällan har man ju klivit i ett antal gånger. Ni förstår nog själva att det behöver jobbas en hel del på ljudet och hur ni använder kameran (det blev lite skakigt emellanåt) så det tänker jag inte ta upp. Ljussättning inomhus är jätteviktigt. Filmen hade kunnat bli så mycket roligare att titta på om ni verkligen hade ansträngt er med att använda bättre utrustning. Använde ni en mick när ni filmade eller körde ni enbart på Kamerans ljudingång? Även om man försöker förbättra ljudet i t.ex. GoldWave så är det väldigt svårt att få till det bra. Men den här filmen har ju iallafall satt en mall på hur ni ska göra i fortsättningen så jag tvivlar inte en sekund på att er nästa film blir mycket bättre! Lycka till med filmandet! :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts