Gå till innehåll

A Shattered Mind - Novellfilm (40 min)


SimonFlack

Recommended Posts

Hej!

 

Min nya novellfilm A Shattered Mind har släppts och finns nu att se på youtube! Ta er gärna tiden att se igenom den och komma med konstruktiv kritik! :)

 

 

Filmad med en Panasonic AG-AF 100 i Stockholm och Örebro tillsammans med ett otroligt litet filmteam och teaterintresserade skådespelare.

 

Det är en del saker jag är medveten om som kunde slipats på (skådespel, manus, ansiktston, ljud) men är ändå ganska nöjd över resultatet med tanke på att vi har improviserat vissa inspelningar, varit ett litet team och jobbat tillsammans med ganska oerfarna skådespelare. Men vi har haft väldigt roligt under projektet och nu är den äntligen färdig! :)

 

Hoppas ni gillar den och sprid gärna vidare den om så är fallet, har jobbat länge med den!

 

http://www.facebook.com/AShatteredMind

Simon Flack | Director | Cinematographer

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt schysst!

 

Kamerarbetet och klippningen sitter klockrent. Tillsammans med ljudet (ADR en del av dialogen?) är det lätt att bara koppla bort tankarna utan att ständigt bli påmind om att det vi ser är resultatet av en filmproduktion.

 

Rent tekniskt sett fann jag inget som störde mig. Att gradingen inte sitter helt hundra är att vara petig i det här laget.

Innehållsmässigt kändes allt lite styltigt och svårt att relatera till. Vaknar man upp på ett tåg utan minne av att ha stigit på är väl det första man gör att ta reda på vart tåget är påväg och vartifrån man klev på. Sen etablerades aldrig de två kompisarnas relation vilket klashade när de till synes två halvkriminella polarna börjar prata som två medelålders väninnor över ett glas vin. Fightingscenen vid 16:53 ber också desperat om ett musikstycke för att föra lite spänning till det visuella.

 

Allt som allt lägger ju sig filmen på en klart högre nivå än vad vi oftast ser i lågbudget / indie hörnan på nätet, och hade den vart i långfilmformat tvekar jag inte att ni kunnat hitta distributör. Om jag får komma med ett riktigt fräckt förslag hade det varit att försöka skriva om filmen till serieformat, filma kompletterande bitar, klippa om till ett pilotavsnitt och försöka pitcha idén som någon form av "Snabba Cash i TV-format" till SVT eller TV4.

 

Snyggt jobbat iallafall :bire

 

Tack så mycket!!! :)

 

Du har väl rätt i det du säger om att han borde gå och ta reda på när han gick på osv men allt får inte plats när man gör en kortfilm, kändes inte som det var så nödvändigt antar jag...

 

Angående fightingscenen utan musik så var det inspirerat av The Dark Knight Rises när det är Batman vs Bane i kloakerna utan musik med endast ljudeffekter(och dialog). Jag förstår själv att jag tog mig lite vatten över huvudet när jag försökte efterlikna en sådan speciell och spännande scen! ;)

 

Låter som ett intressant förslag! Tack så mycket för att du tog dig tiden att se igenom filmen och skriva så utförligt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...