Jump to content

Recommended Posts

Posted

En ny teaser för min kommande film "A Shattered Mind".

Handlingen följer:

"Lucas vaknar upp på ett tåg. Han har inget minne av hur eller varför han är där. I panik stiger han av tåget för att sedan märka att saker och ting inte är vad de verkar vara. Han jagas av främmande människor och tvingas kämpa för sin överlevnad samtidigt som han desperat försöker minnas vad som hänt honom."

En drama-film med inslag av action och mystik. Utspelar sig i Stockholm.

Filmad med en Panasonic AG-AF 100.

I rollerna:

Adam Östlund

Amanda Flack

Arman Fanni

Alexander Fjellner

Marie Kühler

m.m

Filmen är skriven av mig (Simon Flack) och David Tapojärvi.

Om det verkar intressant, kolla gärna upp facebook-sidan där det läggs upp nyheter, behind the scenes-material, posters och trailers!

Hoppas ni gillar det och att ni blir sugna på att se den färdiga filmen som kommer någon gång i vinter! :)

A Shattered Mind | Facebook

Simon Flack | Director | Cinematographer

Posted

Allt ser riktigt najs ut! Speciellt dina vinklar Simon sitter så klockrent att man bara kan luta sig tillbaka och fokusera på annat än kamerarbetet - Superskönt! :)

Det jag inte alls gillar är färgkorrigeringen - Den är hemskt dålig. Ingen som vet vad de sysslar med krossar svärtan sådär vilt - tillochmed under youtube-komprimering finns det scener jag ser på och nästan förvånas över hur det kan finnas absolut noll information i skuggpartierna. Det är något som drar ner känslan av production value rejält för min del och det är därför jag är så rak på sak.

Oh, och angående postern

http://www.simon-flack.com/wp-content/uploads/2012/06/POSTER.jpg

Jag har alltid sett DoP och Cinematographer som två titlar för samma position, bara nyfiken på hur ni (Du & Risberg) delade upp det :)

Posted
Allt ser riktigt najs ut! Speciellt dina vinklar Simon sitter så klockrent att man bara kan luta sig tillbaka och fokusera på annat än kamerarbetet - Superskönt! :)

Det jag inte alls gillar är färgkorrigeringen - Den är hemskt dålig. Ingen som vet vad de sysslar med krossar svärtan sådär vilt - tillochmed under youtube-komprimering finns det scener jag ser på och nästan förvånas över hur det kan finnas absolut noll information i skuggpartierna. Det är något som drar ner känslan av production value rejält för min del och det är därför jag är så rak på sak.

Oh, och angående postern

http://www.simon-flack.com/wp-content/uploads/2012/06/POSTER.jpg

Jag har alltid sett DoP och Cinematographer som två titlar för samma position, bara nyfiken på hur ni (Du & Risberg) delade upp det :)

Tack så mycket!

Angående färgkorrigeringen stämmer säkert det du säger. Filmen har inte ännu tagit sig in i redigeringen utan jag har bara testat mig fram (i den här teasern), utan en förbestämd "look" så det är bra att du nämner det, då kan jag tänka på det senare när det väl "gäller"! Tanken var väl att jag ville ha skarpa skuggor och en mörk känsla. Kanske överdrev det.

Och angående DOP och Cinematographer grejen på postern så är läget så här, Martin Risberg hjälper till som fotograf när han kan för att jag ska kunna fokusera på skådespelarna och mitt regi. Men jag har fortfarande svårt att släppa kameran helt då jag har hela filmen, inklusive bilder/vinklar, i huvudet så det blir lätt så att jag regisserar fotot samtidigt. Och som sagt så är han inte med under alla inspelningsdagar utan bara några få, då tar jag över som fotograf och därför har jag haft lite svårt att placera ut titlarna korrekt på oss båda ;)