NoNoize Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Hej alla! Jag fick en idé för några dagar sen när jag satt och researchade lite om "80-tals effekter" nu inför en musikvideo som jag ska spela in. Bland annat så vill jag testa att spela in en redan färdigklippt och renderad video på ett VHS band och sedan spela in den igen på datorn för att få lite härliga och äkta analoga effekter på videon. Nu har jag läst på lite vad som gäller converters (bland annat här på forumet) och hur man bäst gör för att digitalisera gamla VHS band.... Min fråga är denna: Hur gör man bäst för att kunna åka åt båda hållen? Kan man använda en Canopus ADVC 300 till exempel (som tydligen endast verkar ha gammal mjukvara) eller funkar en variant? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 En simpel metod är att bränna filmen på en dvd-skiva och sedan överföra den till vhs-spelaren. /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoNoize Posted January 24, 2013 Author Share Posted January 24, 2013 En simpel metod är att bränna filmen på en dvd-skiva och sedan överföra den till vhs-spelaren. /Jakob Hur menar du att jag då ska föra över från DVD till VHS? Via en VHS/DVD combo maskin? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jbergman Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Med en scartkabel från dvd-ut till vhs-in. Spela filmen i dvd-spelaren och spela in på vhs-spelaren. /Jakob 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts