BreaksOnDust Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 En väldigt specifik fråga. Jag undrar hur man kan skapa blinkande ljus i flera/alla fönster på exempelvis en stor släckt byggnad med flera våningar om man inte har tillgång till själva byggnadens el-central och inte kan göra det fysiskt. Är det möjligt att göra det i efterhand. En slags efterkonstruktion och dessutom få det att se hyffsat verklighetstroget ut? Om det är till någon hjälp så kan jag passa på att nämna att jag endast har tillgång till Sony Vegas Pro men alla tips är välkomna. Tack på förhand! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fürni Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Principskiss: du har två bilder - en med släckt i alla fönster, en med tänt i alla fönster. Överlagra de två och maska ut de fönster som skall vara släckta. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bomaye Posted January 15, 2013 Share Posted January 15, 2013 Jag gjorde en sån sak i min senaste film. Då filmade vi fasaden med släkta fönster. Sen stillbilder på ett fönster utifrån m både släkt och tänt ljus. Kolla resultatet på slottet ca 14 min in i filmen: Slutfilmerna 2012 man måste ha en kod för att se den. Kontakta mig eller skicka ett mail på sidan. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted January 16, 2013 Share Posted January 16, 2013 --- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts