krabba Posted December 16, 2012 Posted December 16, 2012 Undrar var jag kan hitta gratis musik att använda i videoreportage, som ska sändas på webben? Vill använda musiken i en videoblogg, vilket kan innebära att det kan bli annonsering på sikt. 0 Quote
Shoomedia Posted December 16, 2012 Posted December 16, 2012 Royalty Free Music Där finns gratis musik. Ingen annons 0 Quote
mjolnarn Posted December 16, 2012 Posted December 16, 2012 Väldigt många använder Sonic Fire Pro för bakgrundsmusik, royaltyfree men det kostar en del att ladda hem / köpa musiken, när du väl gjort det kan du använda den när du vill, jag hör den väldigt ofta både i presentationer och commercials. 0 Quote
krabba Posted December 16, 2012 Author Posted December 16, 2012 Jag letar efter musik att använda. 0 Quote
krabba Posted December 16, 2012 Author Posted December 16, 2012 Tack! Ska kolla upp dem. Väldigt många använder Sonic Fire Pro för bakgrundsmusik, royaltyfree men det kostar en del att ladda hem / köpa musiken, när du väl gjort det kan du använda den när du vill, jag hör den väldigt ofta både i presentationer och commercials. 0 Quote
krabba Posted December 16, 2012 Author Posted December 16, 2012 Tack! Ska kolla vad det är. Royalty Free Music Där finns gratis musik. Ingen annons 0 Quote
mjolnarn Posted December 17, 2012 Posted December 17, 2012 Kollade in lite på dom där länkarna men det verkade bara vara MP3, synd, annars skulle jag laddat ner massor för ev framtida bruk, SFP kör bara okomprimerat 0 Quote
Guest shakeshake Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Vad bra, jag har också undrat över detta. Stort tack. 0 Quote
octolab Posted December 22, 2012 Posted December 22, 2012 Hej! Jag är inte gratis men i gengäld får du ett skräddarsytt ljud till dina produktioner för en billig peng som vi kommer överens om. Cheers/Fredrik LK 0 Quote
krabba Posted December 26, 2012 Author Posted December 26, 2012 Hej & tack! Har redan bra kontakter på ditt vis. God fortsättning 0 Quote
MusicGuy Posted February 22, 2014 Posted February 22, 2014 okej, inser att detta är ett gammalt ämne men du kanske behöver veta endån! jag kan göra gratis film musik åt dig, jag är musiker nämligen och jag kan komponera all slags musik, bland annat storslagen Hans Zimmer linkande grejer :) 0 Quote
ghijohansson Posted February 25, 2014 Posted February 25, 2014 För några år sedan letade jag musik på Jamendo - The #1 platform for free music. Free music downloads for private use - Royalty free music licenses for commercial purposes. More than 55,000 albums by independent artists. och kom i kontakt med en svensk musiker. Han var enbart glad att jag ville använda hans musik. 0 Quote
Recommended Posts