El Turboroberto Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 Hur får man texten att följa med något som rör sig i bilden, så som de ofta gör i ica-reklamerna tex. Måste man sitta och flytta texten bildruta för bildruta? eller finns det något enklare sätt? jag jobbar i Vegas 5.0 0 Quote
swedishmeatball Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 går det inte att keyframe:a texten som i avid exempelvis? alltså att du sätter ut vissa punkter så att det blir som en animering? har aldrig använt vegas men det borde gå 0 Quote
Hane Posted February 16, 2005 Posted February 16, 2005 [citat=wiberg]vet inte riktigt vad du menar. men motion tracking funktionen har du ju både i combustion och after effects. för att få saker o följa efter andra. tex som i ica-reklamen där texten sitter fast på varorna. eller lite mer "avancerad" tracking kan man ju använda sig av i tex 3ds max. typ att få små gubbar springa omkring på skrivbordet. vad vet jag. fast som sagt, beror ju helt på vad man ska göra!? //morsning[/citat] Ovanstående citat är taget från tråden om Kylie Minouges video men inlägget ifråga tar ju upp Ica reklamen, så kan du skaffa dig tillgång till After Effects så verkar det ju vara möjligt. Har dessvärre inte heller jag använt Vegas så jag vet inte om eller hur det skulle gå att göra där. 0 Quote
Pace Posted February 17, 2005 Posted February 17, 2005 Flyttas från Redigering, döps om från "Ica-reklamerna" och infogar samtidigt en liten länk nedan till mer info. ;) [thread=650]Jag vill kunna motion tracka[/thread] 0 Quote
Recommended Posts