filmkotten Postad 5 december 2012 Postad 5 december 2012 Hej alla duktiga medlemmar. Skall filma en kvällsscen vid kl 19 ikväll. Motiv tomtenissar i en snödriva som myser runt lite (varför sa jag det?) Jag har 3 st softboxar till min hjälp (a´300 W). Kommer att filma med Canon 5dMii. Kommer det att räcka med ISO 160 eller tror ni redan nu att det är för lite. Vill absolut inte ha brus. 0 Citera
filmkotten Postad 5 december 2012 Författare Postad 5 december 2012 Tack för tipset. Skall ut och göra några snabba test nu. Jag kommer att skjuta rätt mycket close up men givetvis några orienteringsbilder också. 0 Citera
PabloFernandez Postad 5 december 2012 Postad 5 december 2012 Du kan lätt komma högre än så utan problem. ISO 1200 är taket för mig med min 5D. Låna eller hyr väldigt ljuskänsliga objektiv. Typ f1.2 Då är det safe :) Försöker du med typ f4 så tror jag inte det kommer räcka med så lite ljus. Men som sagt. testa dig fram. 0 Citera
filmkotten Postad 6 december 2012 Författare Postad 6 december 2012 Hej. Filmade i går och körde 3 st softboxar a´300 w. Iso 400 med en bländare på f 5,6. Gick kanonbra. Lägger upp 2 st bilder 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.