Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallåj, här är "Mannen Som Dog", någon slags kortfilm som jag skrev och regisserade när jag gick manus/regi på Kalix Folkhögskola.

Se den, älska den, hata den eller klia dig i skallen över den och hojta till med vad ni tycker om den!

Chiao,

-Andreas

Postad

Varken älskade eller hatade. Kliade mig i skallen mest för att det är skönt. Johan Granli känner jag till sedan innan, han är duktig. Likaså Ulf Brunnberg. Bra Wes Andersson vibbar med ett Kafka-manus. Slutet gav mig tyvärr inget, ingen känsla av avslut eller irritation. Bara ett: jaha. Det var ju synd, skulle velat se 30 sekunder mer på slutet typ. Kändes lite enkelt i en icke enkel film att avsluta med.. *spoiler, spoiler!* att han bara pekar på gubben bredvid sig och kommer undan.

Gillar scenografin, simpel och färggrann, "stilren". Smart med hisseffekten. Ja.. Det gjorde du bra.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...