Joe Hill Postad 12 november 2012 Postad 12 november 2012 Jag undrar om någon vet hur man gör detta enklast i after effects. Jag har en text där jag som bakgrund skapat en vit solid. Jag vill att soliden ska ha något mattande färg i hörnen. Dvs något mörkare färg i hörnen. Jag såg en tutorial en gång som visade hur man gjorde, men kommer inte ihåg vart. Vilken effekt i after effects gör man detta med? 0 Citera
Joe Hill Postad 12 november 2012 Författare Postad 12 november 2012 Tack det funkade med ramp. Så här blev resultatet. http://www.youtube.com/watch?v=zrN3o18RJf8&feature=plcp 0 Citera
silverman71 Postad 13 januari 2013 Postad 13 januari 2013 Ett annat sätt att göra det är följande: - Välj lagret (Solid) - Markera Elips och dubbelklicka, du får då en elips-mask för lagret. - Gå in under Mask på lagret - Expandera masken x antal pixlar - Välj sedan "Feather" med x antal pixlar På så sätt kan du väldigt enkelt välja "styrkan" på vignetten. Vill du ha den väldigt svag kan du även välja att dra ner transparansen på soliden (Opacity). 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.