Jump to content

Deadtownnothing (Fin skatefilm filmad på en hackad Panasonic GH2) (03.11)

Recommended Posts

Posted

Här är en ny kort film jag precis laddade upp.

Denna gången är det en skatefilm jag filmade tillsammans med min bror i min hemort Bjärred förra helgen.

Tanken var att göra en visuellt snygg film istället för bara ha massor med flashiga skateboardtrick genom hela.

https://vimeo.com/52324082

Filmad på en hackad Panasonic GH2.

Säg gärna vad ni tycker. Vill gärna höra vad ni tycker om gradning, musikval, klippning osv.

Edit: Är det någon som vet hur man gör för att bädda in klippet så man slipper den svarta letterboxen? Videofilen är 1280x534

Posted

Tack så mycket.

Jag filmade i princip helt utan någon tanke på musiken. Jag kände till låten sen innan och gilla den, men min grundtanke var nog att ha lite mer fart i filmen. Det var först i post som jag kom fram till att det nog gör sig snyggare med mycket slow motion och lite lugnare musik. Jag la inte på musiken förrän sist av allt, men märkligt nog så klaffade väldigt mycket av klippningen perfekt med beatet i låten. Sen fick jag såklart ändra en del av klippningen för att det skulle bli perfekt.