OP5 Postad 18 oktober 2012 Postad 18 oktober 2012 Vilken är den bästa videokonverteraren som tar alla format och gör det riktigt bra (ingen konsumentleksak) utan riktiga grejer. Vill kunna köra Prores HQ direkt till MPG2, MKV, etc, etc. Finns det fortfarande ingen möjlighet att exportera prores på en PC? 0 Citera
Kimster Postad 18 oktober 2012 Postad 18 oktober 2012 Vilken är den bästa videokonverteraren som tar alla format och gör det riktigt bra (ingen konsumentleksak) utan riktiga grejer. Vill kunna köra Prores HQ direkt till MPG2, MKV, etc, etc. Finns det fortfarande ingen möjlighet att exportera prores på en PC? Finns inte någon som klår dem alla. Carbon Coder är bra, men den kostar därefter. De som många tycker bäst om är ofta de enkla kommandoprompt-konverterarna. De klarar dock inte "alla" format. Finns någon inte någon som gör det.. om vi pratar "alla". Annars anser jag Episode är bra, Adobe Media Encoder är bra, om vi ska ta några inom rimliga priser. Det finns inte idag någon färdig konverterar till Prores på PC. Det finns, någon alpha/beta variant av någon opensource någonting som skapades för något år sedan. Hur det gick med det projektet vet jag inte. Googla. 0 Citera
OP5 Postad 19 oktober 2012 Författare Postad 19 oktober 2012 Finns inte någon som klår dem alla. Carbon Coder är bra, men den kostar därefter. De som många tycker bäst om är ofta de enkla kommandoprompt-konverterarna. De klarar dock inte "alla" format. Finns någon inte någon som gör det.. om vi pratar "alla". Annars anser jag Episode är bra, Adobe Media Encoder är bra, om vi ska ta några inom rimliga priser. Det finns inte idag någon färdig konverterar till Prores på PC. Det finns, någon alpha/beta variant av någon opensource någonting som skapades för något år sedan. Hur det gick med det projektet vet jag inte. Googla. tack för svar. Har idag använt RER HD converter, fast den tar inte Prores HQ. Provade även Bigasoft, den tog ProRes fast var buggig som fan. Kändes även lite leksaksaktig i utformningen. Om nån mer har tipps så fyll gärna på... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.