Jump to content

Hur är detta programmet?

Joel Olofsson

Recommended Posts

Mitt pinnacle studio 14 hd ultimate har buggat så mycket att jag nästan blivit deprimerad så jag letar efter nåt nytt.

Har kikat på detta program men vet inte så mycket om det eller utgivaren. :OO Är det nån som använder det? Är det bra?

Magix Movie Edit Pro MX 18PLUS Videoredigering med stöd för HD och 3D!

Tacksam för svar! :)

Mvh

//Joel

Redigera video | Adobe Premiere Elements 11

925 SEK

Pinnacle är en riktigt sorglig historia. Hade en vän som envisades med programmet i många år innan han "joinade den mörka sidan" (köpte Premiere).

"Magix Movie Edit Pro MX 18PLU" låter mest som ett virus.

Kan man göra manuell färgkorrigering med premiere elements?

Det känns som en ganska viktig del.

• 4 weeks later...

Jag har bara jobbat med Pinnacle sedan 2005 från Studio 9 och fram till Studio 14 HD. Jag håller med dig det har varit en pina och plåga med alla buggar. Jag har nu övergått till att filma i Full HD

och programmen jag har testat har varit långsamma och känsliga för allt för mycket trixande. Det beror förstås också på vilken PC-utrustning man har, men det går ju inte att springa och köpa en ny dator för varje gång man byter kamera eller uppdaterar redigeringsprogrammet.

Testade några program som jag fann på nätet och fastnade för AVS Video Editor. Klarar alla olika format både i import och export till fil, film på disk och nätet. Har en uppsjö av möjligheter och effekter. Jag anser att AVS Video Editor slår Pinnacle med hästlängder. Programmet är snabbt, inga väntetider i redigeringen. Dessutom om man köper fullversionen för drygt 500 kr så får man tillgång till en uppsjö av kompletteringsprogram som underlättar tillvaron. Ladda ner och kolla på

AVS4YOU® Best multimedia software on today's market..

Måste också tillägga att supporten har fungerat över alla förväntningar. Känns också skönt att veta att jag har ett program med alla kommande uppdateringar. Är så trött på Pinnacle som skall ha betalt för allt.

Sony Vegas Movie Studio 12 Platinum Suite Verkar ju ha riktigt bra ljudverktyg med kan man färgkorrigera?

Jag kan säga som så att för videon, typ familjevideon, dansfilmer eller vad som helst av enklare stuk så är Sony Vegas väldigt bra. Lätt att komma in i, gör ett bra jobb. Blir det tunga projekt, med tunga filer, massor av lager etc, ja, då kroknar det i regel. Men det är väldigt lätt att komma in i och faktiskt göra saker som ser bra ut, Vegas var vad jag lärde mig redigera "på riktigt" i. Hade jag inte haft Mac nu, skulle jag antagligen använt det till vissa mindre projekt än idag.

Pinnacle skulle jag inte ens ta i med tång. Har en farbror som håller fast i det och förstår inte varför.

Kollade på mitt AVS4you Video Editor "HD och BD" och la in 11 ljudspår, räcker inte det?? Dessutom tror jag att du kan lägga in lika många effekt- och overlay-spår. Betalade drygt 500 kr för ett komplett programpaket med många tillbehörsprogram som Video Converter, Video ReMaker, DVD Copy, Video Recorder, Media Player. Dessutom ingår om du vill ett Audio Software paket, Image Software och ett Tillbehörspaket med registerstädning för samma kostnad.

Kolla på: AVS4YOU® Best multimedia software on today's market.

Ps Jättebra Color corr och massor av andra finesser.

Innan ni köper nåt buggigt tingel-tangel för 2 000 kr installera Ubuntu (ubuntu.com) och kolla sen lite YouTube-tutorials och testa program som PiTiVi, Kdenlive, Cinelerra eller Blender. Gärna ihop med t ex Gimp. Eller satsa på en gedigen grund i LightWorks som är på väg att öppna sin källkod (alfa för Linux kuskar runt där ute just nu men för närvarande är systemet bara produktionssäkert på Windows).

OS X och Windows är på väg bort i surfplattornas värld. Det är en tidsfråga. Man har ingenting att förlora på att vänja sig vid en ny miljö redan nu.

• 1 month later...

P Elements..tycker jag i alla fall är bäst. Hade Pinnacle, vilket man fick gråa hår av och testade sen Sony Vegas, vilket man måste vara dataexpert för att förstå sig på. Dessutom är det väldigt många som använder sig av just Elements, så det är enklare att få hjälp när man kör fast.