snooken Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Hej! Är nybörjare och vill redigera mina filmsnuttar från min lilla digitalkamera. Jag importerar mov-fil från min digitalkamera till premiere och kan lyssna på den i source monitor fönstret men när jag drar ned den till timelinefönstret så följer inte ljudet med. Går det inte att gå tillväga på detta sätt eller gör jag något galet ??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Förmodligen så har du inte ställt om eller glömt ställa in att ljudet ska gå via ljudkortet & inte enbart via firewire. Kan givetvis vara något annat åsså, men det är vad jag kommer på just nu :-) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snooken Posted February 14, 2005 Author Share Posted February 14, 2005 Jag kopierar filen till min hårddisk och importerar sedan den från premiere. När jag checkar av filen i premiere så finns bild och ljud och den "hörs och syns" när jag drar den till monitorfönstret (source). hmm... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Det var samma sak som hände mig. Det verkade som man bara sände timeline till firewire, vet inte om det går att ändra det åsså, men det löste problemet för mig! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snooken Posted February 19, 2005 Author Share Posted February 19, 2005 Är det så att jag måste ha ett speciellt bild/ljudkort för att kunna redigera/separera ljud och bild från en mov-fil(quicktime), så att jag kan arbeta med den i premiere ??? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orange Posted February 19, 2005 Share Posted February 19, 2005 Får se en bild på din timeline så att det itne bara är någon markering/knapp du missat... Och nej det ska du inte behöva :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Vilken Premiere är det du kör? Jag använde mycket QuickTime i 6.5:an (förbannad vare dess minne), men när jag försökt i Pro så sket det sig kapitalt. Kan exportera hyggligt verkar det som, men vägrar importera för redigering. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snooken Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 Här är några printscreenar från mina inställningar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts