Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla,

Förra veckan försökte jag göra min allra första musikvideo samt i princip min första video med "planerat" ljust. Jag har jobbat mycket i klubbar och sånt är jag rätt van vid (mitt senaste exempel) och jag förväntade mig inte att det skulle vara så pass annorlunda! Det svåraste var nog att planera olika shots så att man fattar vad som händer i videon och det är nåt jag måste bli mycket bättre på.

Det var dock otroligt inspirerande och roligt och jag lärde mig en hel del. Här nedanför ser ni resultatet i alla fall. Kommentera gärna på vad ni tycker jag kan göra bättre nästa gång och vad ni möjligtvis gillade :)

Musikvideo - Art of Noize - Vimeo

Postad
Ljussättningen på stereon var snygg, när hon kollar i spegeln helt OK. Jag är ingen som lipar över när folk blandar färgtemps (som en del gör) men det kan bli konstigt om du klipper mellan visuellt väldigt olika klipp, viktigt att tänka på. Underskatta inte det enkla. Just my opinion, men det blev mindfuck med statiska vinklar med den musiken, slider/rotation shots osv hade jag kört med. Fast du gör ju snygga videos i övrigt så jag förstår det experimentella i det. :)

Tack för feedbacken! :)

När du säger blandning av färgtemps, menar du då i ett shot, eller genom videon i olika shots?

Det var intressant att du tyckte ljussättningen på Stereon var snygg (andra har kommenterat på det också) för det var den absolut snabbaste och enklaste ljussättningen (bara en softbox från vänster sida)!

Postad
Jag såg inte heller vad som var visuellt osammanhängande i färgtemperaturerna. Allt kändes väldigt on par med varandra :-) Gillade videon starkt i helhet, men tycker att kompositionen i de tre första klippen är rätt trist.

Jag håller med! Jag försökte komma på nåt som passade bättre men lyckades inte komma på nåt innan jag var tvungen att sluta filma.

Tack för feedbacken!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...