Gå till innehåll

Picture in picture


n00ben

Recommended Posts

Hej

 

Jag har precis blivit intresserad av detta områda, dvs jag kan nästan ingenting. Jag har tillgång till alamDV2, Chromanator och AE.

 

Och nu till min fråga.

 

Jag vill få en och samma person att stå och prata med sig "själv" så att det står 2 st likadan personer och pratar med varann. Fast det är samma person.

 

Jag antar att jag kan göra detta i AE med olika typer av layers, men jag är inte så haj på det, och det är ju så jäkla avancerat, hehe. Har inte hittat någon bra tutorial ang detta eller topic här.

 

Finns det något enkelt sätt att göra denna effekt på? Ifall någon vet något annat bra simpelt program så får ni gärna tipsa mig.

 

Regards

 

/n00ben

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=n00ben]Hej

 

Jag har precis blivit intresserad av detta områda, dvs jag kan nästan ingenting. Jag har tillgång till alamDV2, Chromanator och AE.

 

Och nu till min fråga.

 

Jag vill få en och samma person att stå och prata med sig "själv" så att det står 2 st likadan personer och pratar med varann. Fast det är samma person.

 

Jag antar att jag kan göra detta i AE med olika typer av layers, men jag är inte så haj på det, och det är ju så jäkla avancerat, hehe. Har inte hittat någon bra tutorial ang detta eller topic här.

 

Finns det något enkelt sätt att göra denna effekt på? Ifall någon vet något annat bra simpelt program så får ni gärna tipsa mig.

 

Regards

 

/n00ben[/citat]

Nu vet jag inte riktigt hur det fungerar i After Effects. Men principen är att du lägger de två klippen på varandra och "cropar" sedan det klippet som ligger över det andra. Där du cropar kommer den andra bilden fram.

 

Och det här är ingenting för att jag tror att jag vet mer än alla andra, syftar mer på ditt namn. Men "cropa" är översatt från både engelska och redigeringsspråk och betyder att beskära. ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...