swedishmeatball Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 tja har skaffat mig avid pro men det vägrar fungera. så fort jag startar programmet kommer ett fel meddelande upp som det står: Microsoft Visual C++ Runtime error Runtime error! Program:C:\Program\avid\avid express pro\avidexpresspro.exe Abnormal program terminator tror själv att det beror på mitt grafikkort som är ett ATI Radeon X600pro kort. men jag måste ha klarhet innan jag går och lägger pengar på ett nytt grafikkort. det roliga är att det funkar på min jättegamla burk som det sitter ett voodoo 2 kort i. någon som vet vad det kan bero på? ska tilläggas att jag har windows media player version 10 så det borde heller inte vara felet 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kalliboy Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 På denna sida kankse dom kan hjälpa dig, om du inte får hjälp här: http://www.avid.com/cgi/forumscgi/Ultimate.cgi?action=intro&BypassCookie=true Det kan vara grafikkort som är felet. Jag tror inte att det är det men jag vet inte riktigt vad det är som kan orsaka felet. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Vill du vara mer säker så kan du jju testa att installera Voodoo-kortet i den nya burken & se vad som händer? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted February 12, 2005 Share Posted February 12, 2005 Jag är kalaskass på sånt här, men drivrutiner brukar kunna ha med saker att göra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 [citat=Christian van Caine]Vill du vara mer säker så kan du jju testa att installera Voodoo-kortet i den nya burken & se vad som händer?[/citat] jag tvivlar på att voodoo-kortet har nåt med saken att göra eftersom det enbart är en grafik-accelerator för 3dfx\open-gl, vilket jag tvivlar på att avid använder sig av. det är alltså inget grafik-kort. han kan däremot testa det grafikkortet som sitter i burken med voodoo-kortet 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 Jag vet mycket väl vad ett Voodoo-chip är, men han sa aldrig om det var ett separat kort eller inte. Mitt förta Vooodoo 2 var integrerat. En sak till jag kom att tänka på, när ominstallerade du hela systemet senast? Alla Windows operativ undantagslöst degenererar med tiden, XP inget undantag. Jag HAR iof lyckats få en installation av Win98 att hålla i över 1,5 år, men det var för att jag enbart använde den till musikproduktion & aldrig någonsin installerade nåt som helst nytt på den undantaget en uppgradering av några Waves-pluggar. .....sen försökte jag installera Premiere 6.5 på den & då vart det kört igen... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishmeatball Posted February 13, 2005 Author Share Posted February 13, 2005 datorn är 5 dagar gammal så jag hoppas att xp inte har pajat än, jag har uppdaterat alla drivrutiner till xp, grafikkort. ominstallerat avid 3 ggr, ominstallerat mediaplayern uppdaterat min javaspelare. jag blir helt galen jag vill ju komma igång å redigera! Ash: avid vill ha ett kort som stödjer open gl 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ash Posted February 13, 2005 Share Posted February 13, 2005 maila avid och fråga.. dom lär veta [citat=Christian van Caine]Jag vet mycket väl vad ett Voodoo-chip är, men han sa aldrig om det var ett separat kort eller inte. Mitt förta Vooodoo 2 var integrerat.[/citat] om det hade varit integrerat så hade han ju inte kunnat installera det i den andra burken? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishmeatball Posted February 14, 2005 Author Share Posted February 14, 2005 var inne på avids FAQ å kika lite, hitta problemet och gjorde precis som det stod och tog bort några filer under settingsmappen men utan att lyckas. jag har börjat tro att det e nån bugg i xp och ska installera om det senare idag så får vi se vad som händer... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emil Nikkhah Posted February 14, 2005 Share Posted February 14, 2005 Vilken version av avid har du köpt? 4.5 eller 4.6? och vilken SP på Windows har du installerat? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 15, 2005 Share Posted February 15, 2005 [citat=ash][citat=Christian van Caine]Jag vet mycket väl vad ett Voodoo-chip är, men han sa aldrig om det var ett separat kort eller inte. Mitt förta Vooodoo 2 var integrerat.[/citat] om det hade varit integrerat så hade han ju inte kunnat installera det i den andra burken?[/citat] Inte integrerat i moderkortet, det var 2D & 3D i samma kort. Meatball, har åsså haft mycket problem med Xp & program som inte velat funka som dom ska trots att allt bör stämma. Det j***a operativet verkar leva som det själv vill, & det kan vara mycket lynnigt ibland :-( Det enda som hjälpt dom gångerna har varit att ominstallera, funkar det inte så gör jag ett försök till men installerar drivrutinerna annorlunda. Har iof en hel del kort i datorn, så ibland kan det bli strul. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
swedishmeatball Posted February 16, 2005 Author Share Posted February 16, 2005 jag har avid 4.5, prövade ominstallera xp men det funka inte heller, avid supporten får man ingen hjälp av, sämsta kundsevicen jag har varit med om får betydligt mkt mer hjälp här :D vet inte om jag ska lämna tillbaka skiten, sälja datorn köpa en mac och fixa final cut. bra mkt mer buggfritt... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted February 17, 2005 Share Posted February 17, 2005 Annars så funkar ju Avid fint som snus även till Mac! Vill bestämt minnas att det är utvecklat till Mac ursprungligen? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts