Felix Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 Har problem att lägga över klippta sekvenser från Premiere tillbaka till DV band för att spara plats på hårddisken. När jag tar Export to tape blinkar det till rec på kameran men sedan återgår den till stop. Hur ska man göra för att få över det till kameran??? 0 Quote
Rogge Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 Det verkar som om Premiere inte riktigt får kontakt med din kamera. Har du valt just din kamera i DV Device Control Options? Har du Premiere Pro så hittar du det under: Edit > Preferences > Device Control > Options /Roger 0 Quote
Christian van Caine Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 jag vill minnas att jag bara tryckte på Rec på kameran & sen play direkt i Premiere för att spela in. Är lite osäker, men vill minnas det var så jag gjorde! Du måste dock ställa in Premiere i så fall så den spelar upp via FireWire. 0 Quote
Christian van Caine Posted February 12, 2005 Posted February 12, 2005 Eller har jag missuppfattat frågan? Är det råklippen du ville ha tillbax till kameran? I så fall är ju mitt tips inte möe värt :-) 0 Quote
gunnar_g Posted February 14, 2005 Posted February 14, 2005 Jag vet inte om det stämmer men jag kryssar alltid i rutan "activate recording deck" på premiere 6.5. Testa och se... 0 Quote
Recommended Posts