Kimster Postad 10 september 2012 Postad 10 september 2012 Jag jobbar med bilder professionellt och har skärm och kalibrator för under 10k. Har inte varit några problem för webb och tidningsartiklar. Gör man bilder åt de större magazinen kan de har större krav. ..vilket innebär att -det beror på hur kunden ser på bilderna. Har de skitskärmar så kommer dina bilder ändå se ..skit ut oavsett hur noga du är. :) 0 Citera
filmkotten Postad 11 september 2012 Postad 11 september 2012 Jag arbetar också med bilder professionellt och arbetar på imac 27" och macbook pro. För mig är det viktigt att arbeta med en kalibrerad skärm och rätt profil på skärmen för att få en en skaplig uppfattning om hur det blir i tryck. en skaplig kalibrator som jag själv hade till PC för något år sedan är denna CyberPhoto - Digitalkameror, videokameror och fototillbehör. Personlig service på nätet! 0 Citera
Max_H Postad 11 september 2012 Postad 11 september 2012 Jag kör en Asus 24" (iofs modellen innan, men det verkar vara främst USB3 som skiljer) ASUS - Display- ASUS PA248Q Är förvånansvärt nöjd med resultatet - dock ingen 30" version... :( Notera att 30" skärmar kräver Dual DVI eller displayport, vilket inte lär vara ngt problem för ett modernt graffekort. //M 0 Citera
GutteG Postad 11 september 2012 Postad 11 september 2012 Asus presenterade en lovande 27" för några dar sedan: Asus lanserar PB278Q Dell presenterade en uppdaterad 27" Ultrasharp, tyvärr fortfarande 8ms. Dell smyger ut bildskärmen U2713HM - Skärmar - SweClockers.com 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.