Jump to content

Lämpligt cafè att filma på?

Recommended Posts

Hej allihopa!

Jag heter Johan och går första året på Kulturamas filmlinje, och nu är det så att vi ska filma in en kortfilm (3-5 min ev lite längre), där två män träffas på ett cafè och det uppstår en konflikt.

Därför undrar jag om det finns någon som kan rekommendera ett bra cafè som går att filma på i Stockholms centralare delar?

Vi behöver även två manliga skådespelare till rollerna, samt en kvinna som ska agera servitör och som endast har en mindre roll.

Detta kommer att filmas Ons-tors nästa vecka (v37), samt vid behov lör-sön, fast primärt så är helg-dagarna tänkt till post-produktion.

Kan ni rekommendera något eller är intresserad av att vara med så posta nedan, eller skicka ett mail till Johan_l_89@hotmail.com,

om inte så vill jag iaf tacka för att ni tog er tiden att läsa så här långt!

Med Vänliga Hälsningar

// Johan

Mitt tips skulle vara att istället leta efter en avskild "café-liknande" location att fixa upp lite enkelt. Det brukar alltid uppstå småtjafs när man filmar on-location. Dels får ni komma ihåg att det är deras el ni använder för ljus och övrig utrustning (Sällan de går med på att ha en generator ljudandes), och dels har de en "business to run".

Hittar ni en lokal med stora fönster, drar dit lite småbord och stolar, dukar upp lite fint så vips har ni ett café -- Som dessutom är helt och hållet ert eget att anpassa för produktionen (Istället för att anpassa produktionen efter location).

:bire