Cameraguy Posted September 5, 2012 Share Posted September 5, 2012 Tjena! Har en DSLR kamera med en mini HDMI utgång. Behöver dock ha ut två uttag för två monitorer som visar samma bild från kameran samtidigt. Vi kommer inte ha tillgång till ström från väggen (har hittat många varianter men dom kräver strömförsörjning allihop..) Finns det någon som har ett tips vart man kan få tag i en splitter som matar ut två signaler samtidigt utan behov av extra ström? Alla tips är av stor hjälp just nu! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted September 6, 2012 Share Posted September 6, 2012 det går inte att köra adaptern på batteri då? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cameraguy Posted September 6, 2012 Author Share Posted September 6, 2012 Så länge den drivs på 12v så antar jag att det hade gått, tänkte dock helst slippa det då det är ännu ett orosmoment att hålla koll på... Men bra tips! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FelixWallsten Posted October 1, 2012 Share Posted October 1, 2012 Jag använder mig av den här adaptern då jag tänkte driva den från 5v alt 12v, dock efter lite testande verkar splittern fungera utmärkt utan extern strömförsörjning då den kan ta ström från HDMI källan. I det här fallet har det handlat om ENG kameror och DSLR kameror. Den köptes från ebay, här är en likadan. 1080P Full HDMI Amplifier 1x2 1-In 2-Out Female to Female FF Splitter Switch Hub | eBay 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts