Torayami Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Rekommenderar folk denna kamera? https://www.scandinavianphoto.se/produkt/13935748/xa10-32gb-stativ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tolin Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Codec'et lämnar att önska, men för bakom-filmning eller dokumentär är den riktigt trevlig :-) Ljusstarkt objektiv, liten kropp och manuella inställningar. [EDIT] Ja, efter vad Oller så klokt påpekade så känner jag att jag bör nämna att jag endast använt kameran i spelfilmssyfte utan att fastna speciellt mycket för den (annat för hur lättanvänd den är) - Och intrycket jag fick var att den skulle vara bättre passad för dokumentär filmning; Alltså har jag faktiskt inte använd den i dokumentärfilmssyfte. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oller Visuals Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 ---- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torayami Posted August 29, 2012 Author Share Posted August 29, 2012 Kommer användas till egna filmer och beställnings jobb. Min nuvarande kamera är en Panasonic NV-GS500. Hoppas det förklarar mer ^^' 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
monnexs Posted August 29, 2012 Share Posted August 29, 2012 Jag har den större varianten av denna kamera vid namn Canon XF100. Vad jag har fattat det som är de hyffsat lika. Jag gillar XF100 iaf. Den är ju såklart långt ifrån så ljuskänslig som de moderna systemkameror men finns gott om ljus tycker jag den ger mycket bra bild. Ska jag ändå klaga lite upplever jag den som rätt grynig om den inte får rikligt med ljus. Tror den största skillnaden mellan XA10 och XF100 är codecsen med dess höga bitrate och färginformation. Exakt hur mycket detta påverkar bildkvalitén har jag svårt att svara på men kan tänka mig att det inte skiljer mycket om man inte gillar att pilla mycket i postproduktion. Har för mig att Philip Bloom gjort ett jämförande test mellan XA10 och XF100. Googla lite så lär du hitta den videorecensionen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts