solaris Postad 26 augusti 2012 Postad 26 augusti 2012 Our Planet är en film som handlar om våran planets natur och djur där jag har klippt ihop och försöker reflektera att det är inte enbart människor som bor på denna blåa planet, Our Planet. Musik och klippen är inte gjorda av mig, bara redigerade i olika faser. Hoppas ni gillar den, gilla eller kommentera gärna.:h 4.19 min lång HD 720 Final cut pro X Our Planet - YouTube 0 Citera
Tolin Postad 26 augusti 2012 Postad 26 augusti 2012 Inte ditt material, varken film eller musik? Redigeringen var ingen höjdare; många konstiga fades, och texten i början är inte i korrekt Engelska. 0 Citera
Kimster Postad 26 augusti 2012 Postad 26 augusti 2012 Ja, begreppet "kolla min film" blir skevt om man bara klipper material som tillhör någon annan. Om vi åsidosätter bilderna och musiken som ni då inte äger, så kan jag också säga att klippningen inte heller var speciellt bra. Märkliga klipp med udda längder och innehåll som inte riktigt funkar efter varandra. Hoppen från kallt och varmt blev konstigt. Reflektionen om att det inte enbart finns människor på planeten framgår inte heller bra, där bör ni hitta kontrastbilder med just människan i bild för att t.ex. etablera en början för tittaren, och därefter föra över tittaren i djurens värld. Nu såg det bara ut som en planet med en massa djur i olika miljöer. Om detta är början av något för ert intresse av att utvecklas och bli bättre så är det bara att öva vidare. Jag började också så här med att klippa andras material. Men ni bör vara restriktiv med att publicera material ni inte äger. 0 Citera
solaris Postad 27 augusti 2012 Författare Postad 27 augusti 2012 Tack för inlägget, bra reflektion ^^ tar det i bagaget! :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.