Drama Postad 7 augusti 2012 Postad 7 augusti 2012 Hej! Jag har fått i uppdrag att göra en filmning från en helikopter. Har dock ingen tidigare erfarenhet på hur man går till väga för bästa resultat. Jag antar att man använder något speciellt stativ eller ställning för detta? Allt information kring området vore mycket uppskattat. Tack på förhand 0 Citera
Quantum Postad 9 augusti 2012 Postad 9 augusti 2012 Vill du ha skakig skitbild kan du köra handhållet från en relativt dyr helikoptertur! :) Det är mycket svårt att filma från helikopter. Det blir lätt skakigt och det är svårt att ha kontroll över resultatet. Men det beror också på typ av helikopter. eller så hyr du en helikopter med cineflex: Cineflex - Gyrostabiliserad kamera | HeliAir SWEDEN AB 0 Citera
PabloFernandez Postad 9 augusti 2012 Postad 9 augusti 2012 Det finns några killar som kör radiostyrt. den klarar ganska stora kameror. Iallafall typ Red Epic utan problem. Dom är två stycken. den ena kör hellikoptern och den andra styr kameran. Det blir väldigt fint. ska kolla upp om jag hittar deras sida och återkommer. 0 Citera
filmkotten Postad 17 augusti 2012 Postad 17 augusti 2012 Japp, dom använder en hexacopter. Blir bra som bara den. Företaget hittar du här Ekman & Winroth erbjuder - Ekman & Winroth Filmproduktion Kolla in demofilmer här 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.