Gå till innehåll

Canon XHA1 S problem..


The Champ

Recommended Posts

hej...

Jag har Canon XH A1S och kör Windov7-Premiere 10-Firevire1394. Jag kan importera dv men inte HDV trots att jag testat , när jag importera dv så blir filmerna "pixliga" och väldigt dassig kvalitet. när rutan för Capture kommer upp så blir det inget i den fast kameran reagerar på start och stopp. Se bifogad fil ....någon som har tips..

Untitled-3.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du trycker på Record, spelar Premiere in något? SOm det står på displayen så spelas videobilden endast på kamerans LCD, inte i Premiere.

Men filmen SKA tas in ändå.

 

nej får inte in

nått alls ...skitskumt försöker att få den att spelas på båda ställena men har inte lyckats med det...det finns 2 rutor som är ibockade till höger (syns på bilden) men dom är inte "tända"...

 

Har även testat med Premiere pro3 men det funkar men min version verkar inte klara HDV ...

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du trycker på Record, spelar Premiere in något? SOm det står på displayen så spelas videobilden endast på kamerans LCD, inte i Premiere.

Men filmen SKA tas in ändå.

 

Om jag sätter kameran på EXT/Cont så spelar den in så fint så...till datorn

Länk till kommentar
Share on other sites

Ladda ned HDVsplit (gratis), plugga in kabeln och sätt XHA1:an på play-läge så fungerar det fint :)

 

Laddae ner detta progam och då funkar det skitbra ...Tack .

men jag fick ingen bild i kamera eller pc....felet var att jag lade kameran på min Wacom ritbräda när jag skulle "captura" ...och den störde ut någon signal ...:-)...nästan pinsamt att tala om ..:-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...