Gå till innehåll

Få bort överläggseffekt i Sony Vegas?


Recommended Posts

jag har jobbat en del i programmet innan, och sitter nu och ska redigera ihop en paintballfilm, men upptäckte efter ett tag att mkt såg väldigt mjölkigt ut, och mycket riktigt när jag använde den finurliga funktionen för att vegas bara ska rendera FX i ena halvan av preview fönstret så ser jag väldigt tydligt att något inte står rätt till, har aldrig haft samma problem innan, utan det måste vara något auto brightness knapp jag kommit åt eller så. kan någon assistera mig i det här? när jag trycker på knappen på något av klippen för FX så är det inga pålagda där det inte ska vara det.

 

http://i1096.photobucket.com/albums/g335/pimmen85/exempel1.jpg

här ser man hur olika ton det gröna har.

 

 

 

http://i1096.photobucket.com/albums/g335/pimmen85/exempel2.jpg

och här är det ännu mera uppenbart på den röda "kudden"

 

 

Vad fasen kan jag ha gjort för något, har som sagt aldrig sett samma sak tidigare, det kan inte få vara så iaf, tar ju död på all form av liv i bilden

Länk till kommentar
Share on other sites

Har ingen järnkoll på Vegas (eller något annat heller - för den delen)... Men Du skriver att du kollat FX för varje enskilt klipp och säger inget om FX för hela spåret på timelinen. Så det är mitt första förslag: Kolla om det är pålagt någon effekt för hela spåret. Och så finns det väl en FX-knapp för samlad output uppe vid kvalitetsinställningen för preview...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Du har tryckt på en funktion som gör att du får ena sidan av bilden till original för att se vilken skillnad det gör med effekterna. Du avaktiverar det genom att trycka på den tredje ikonen från vänster i "video preview" (typ en skärm med en boll i).

Länk till kommentar
Share on other sites

Du har tryckt på en funktion som gör att du får ena sidan av bilden till original för att se vilken skillnad det gör med effekterna. Du avaktiverar det genom att trycka på den tredje ikonen från vänster i "video preview" (typ en skärm med en boll i).

 

Jag tror att han använde den funktionen just för att se om det pillats något med bilderna och att problemet istället är skillnaden mellan delbilderna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...