Gå till innehåll

Hyper Island - Internship Presentation


bonne

Recommended Posts

Riktigt snygg animation. Där har du definitivt talang.

 

Det som drar ned filmen rejält är engelskan. Vet inte om det är du eller en kompis som pratar, men det låter inte bra. Bland det värsta jag vet är när folk gör film på engelska när man inte bemästrar språket, det blir bara så jävla löjligt. Hitta hellre någon som talar ren engelska om du nödvändigtvis måste ha det på just det språket.

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt snygg animation. Där har du definitivt talang.

 

Det som drar ned filmen rejält är engelskan. Vet inte om det är du eller en kompis som pratar, men det låter inte bra. Bland det värsta jag vet är när folk gör film på engelska när man inte bemästrar språket, det blir bara så jävla löjligt. Hitta hellre någon som talar ren engelska om du nödvändigtvis måste ha det på just det språket.

 

 

Engelskan är inte alls dåligt; men jag är heller inget fan av svensk brytning. Inte så störande här dock tycker jag. Smack-ljuden som kommer vid två-tre tillfällen är värre då..

 

Men snyggt och bra disponerat!

Länk till kommentar
Share on other sites

Engelskan är inte alls dåligt; men jag är heller inget fan av svensk brytning. Inte så störande här dock tycker jag. Smack-ljuden som kommer vid två-tre tillfällen är värre då..

 

Men snyggt och bra disponerat!

 

Alltid när jag hör sådan här halvkass engelska i svenska filmer så får jag känslan av att filmskaparen saknar känsla för vad som är bäst för filmen. Hellre att man inser att man inte riktigt har kommit till Hollywood än, och att det bästa vore att göra sin film på ett språk som man behärskar. Just i den här filmen tycker jag dock inte att det ger känslan jag just beskrev, om det är någon slags film som det är förlåtet i så är det filmer av denna sort. Håller dock fast vid att jag tycker att det låter löjligt att köra den på engelska, eftersom det inte höjer filmen, snarare drar ned den. Tänk dig själv om det hade utförts på i alla fall någorlunda bra engelska, DÅ hade det höjt filmen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Alltid när jag hör sådan här halvkass engelska i svenska filmer så får jag känslan av att filmskaparen saknar känsla för vad som är bäst för filmen. Hellre att man inser att man inte riktigt har kommit till Hollywood än, och att det bästa vore att göra sin film på ett språk som man behärskar. Just i den här filmen tycker jag dock inte att det ger känslan jag just beskrev, om det är någon slags film som det är förlåtet i så är det filmer av denna sort. Håller dock fast vid att jag tycker att det låter löjligt att köra den på engelska, eftersom det inte höjer filmen, snarare drar ned den. Tänk dig själv om det hade utförts på i alla fall någorlunda bra engelska, DÅ hade det höjt filmen.

 

Engelskan ÄR bra. En lätt brytning gör inte språkbruket sämre. Det hade varit värre om det hade varit mer svensk melodi och om meningarna var grammatiskt felaktiga. Så är inte fallet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Den är gjord på engelska för detta var en presentation för klassen. Hyper Island är en skola med många internationella elever. vi var runt 10 stycken i klassen som inte pratar svenska.

Och det är i första hand en presentation om mig, för de andra i klassen, så självklart måste det vara min röst.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...