Gå till innehåll

Precise Biometrics (Animationer)


bonne

Recommended Posts

Snyggt men inget som fångar en. Antar att den nedersta är en som ska rulla på en mässa. Den översta var alldeles för seg berättarmässigt. 1.22 in i filmen får man se produkten - då har de flesta slutat titta. Finns ingen hook även om den är snygg. Men vem ska se den filmen - potentiella företagskunder enbart? Investerare? Den måste snabbare komma till skott.

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med att den första tar tid på sig att nå fram.

 

Fram med budskapet snabbare, sedan utvecklar ni det, repeterar det igen. går vidare och avsluta med pricken över i:et och payoff'en igen.

 

"Precise Biometrics - Biometric security for the mobile world"

 

 

Jag tycker att ni upprepar ert er lite och inte fokuserar er på målgrupperna tillräckligt.

Vid 0.50 uttalar ni integrity and economical loss för privatpersoner och 20 sekunder senare säger ni att för företag har finance and IP at stake.

 

För en privatperson är sällan ett ekonomiskt värde kopplat till informationen. Däremot upplevs det mycket kränkande om personlig information, lösenord eller bilder etc kommer ut. Att förlora dem är tillräckligt tragiskt, att se dem publicerad på nätet kan vara en skräckupplevelse och ger långtgående konskvenser.

Jag tycker ni ska trycka på det för privatpersoner istället.

 

När det gäller företagssidan är givetvis IP och finansiella förluster tunga. Missa inte intrång i system med hjälp av informationen från den förlorade enheten. Många företag kopplar inte en förlorad enhet med ekonomiska förluster. Peka på vad den förlorade enheten kan ge en utomstående istället. Tillgång till interna trådlösa nät, servrar, epost osv och annan information under lång tid.

 

Men det är mina persoliga reflektioner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Uppskattar kommentarerna. Filmen är främst för investerare vad jag vet.

Den nedersta filmen är något dom spelar i början på sina möten med potentiella kunder enligt briefen.

 

Manus för filmerna är skrivit av en marknadsföringsbyrå tillsammans med kunden själva och vi har stått för produktionen av filmerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...