Gå till innehåll

MBP Retina som DSLR monitor


tokjocke

Recommended Posts

Har någon koll på om man skulle kunna filma, med tex Nikon D800, och använda en MBP Retina som extern monitor tillsammans med någon listig mjukvara som låter dig styra kameran (rec, stopp, ställa skärpan, testa 2.35 el 1.85 format osv) från datorn och samtidigt tanka in filerna direkt på hårddisken? typ sån här men att den funkar på Mac också: Cinematographer Pro - Learn More Nikons egna program funkar ju om man skall ta stillbilder men så vitt jag kan fatta inte om man vill filma.

 

Jocke

Länk till kommentar
Share on other sites

Nikons Camera Control Pro 2 eller sofortbild som är gratis kan kontrollera kameran och se liveview läget har jag för mig. Med en Ninja som spelar in eller Blackmagic Intensity (?) över thunderbolt till din MBP bör väl det lösa sig?

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Vad jag vet fungerar Nikon Camera Control Pro 2 inte med Mountain Lion och därmed inte med MacBook Pro med retina skärm, men jag antar att du löst problemet vid det här laget. Ville bara kommentera ifall någon annan vill försöka, eller rent av komit på hur man får det att fungera

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...