Gå till innehåll

Förstagångsregissör söker inspelningsteam till sketch


Daniel Hållquist

Recommended Posts

Hej,

 

Jag heter Daniel och jag är manusförfattare, jag har skrivit manus sen jag var runt 24, är idag 33, har gjort ett par kortfilmer och ska i vinter få min första novellfilm producerad, med stöd från Filmbasen.

 

Det har alltid funnits humor i det jag skrivit och det var av den anledningen som jag för ett halvår sen startade upp en humorgrupp. Vi har fortfarande inget namn och vi har ännu inte gjort några sketcher (ska göra det i augusti), men vi har massor med bra idéer och 5 - 6 sketcher som är mer eller mindre klara att filmas. Det är dock ganska så lång väntetid på att få sina sketcher producerade, efterdom det råder brist på regissörer, och det är på grund av detta som jag har tagit beslutet att regissera denna något enklare sketch själv.

 

Det är som sagt första gången jag regisserar något ensam och det både skrämmer mig och gör mig upprymd. Jag är, om jag får säga det själv, rätt så duktig på att ge personregi, men jag är också totalt oduglig på det tekniska och jag vill därför omge mig med kompetenta medarbetare. En självsäker fotograf. Lyhörd ljudtekniker. Initiativrik klippare. Och annat duktigt folk på andra positioner.

 

Du kanske undrar vad sketchen handlar om? Jo, det är en monolog om nötter, kan man säga. En psykotisk man sitter i en park för barn och vräker i sig ett paket med nötter samtidigt som han pratar om hur underbart goda de är. Och det är det. Det är sketchen, eller vad man nu ska kalla det. Den är löst inspirerad av svenska humorklassiker som “Bakom basistens bas” med Peter Wahlbeck och “Tillfälligt avbrott” med Stefan Sauk.

 

Istället för Humor: Obehag. Det är ledordet jag arbetar utifrån.

 

Vid intresse, hör av er till: clarkhallquist@hotmail.com. Berätta gärna också vilken position du är intresserad av och varför du är rätt man eller kvinna för jobbet.

 

Hoppas vi ses!

 

Hälsningar,

 

/Daniel

 

Länk till manuset:

http://forum.voodoofilm.org/kolla-mitt-manus/32820-noetter-en-monolog.html

Länk till kommentar
Share on other sites

Ptja. Jag finns tillgänglig för vilken som helst av rollerna om datumet passar. Jobbar rätt mycket.

 

Rangordning skillz:

 

1. Klippning

2. Fotograf

3. Ljudtekniker

 

Klipper i Final Cut Pro 7, fotar med DSLR och tar ljud med Zoom + NTG-2.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ptja. Jag finns tillgänglig för vilken som helst av rollerna om datumet passar. Jobbar rätt mycket.

 

Rangordning skillz:

 

1. Klippning

2. Fotograf

3. Ljudtekniker

 

Klipper i Final Cut Pro 7, fotar med DSLR och tar ljud med Zoom + NTG-2.

 

Hej Matti,

 

Vi möts igen :) Men vad bra, vilken roll trivs du bäst med?

 

Datum är inte fastställt än, har skådespelare men inget team, tänker mig dock i slutet av augusti eller i början av september, hur skulle det funka för dig?

 

Ett klipp med Jonas, skådisen:

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Hej Matti,

 

Vi möts igen :) Men vad bra, vilken roll trivs du bäst med?

 

Datum är inte fastställt än, har skådespelare men inget team, tänker mig dock i slutet av augusti eller i början av september, hur skulle det funka för dig?

 

Ett klipp med Jonas, skådisen:

 

/D

Klippare; som i rangordningen.

 

Så länge jag råkar ha ledigt så funkar det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Klippare; som i rangordningen.

 

Så länge jag råkar ha ledigt så funkar det.

 

Vi kan ju mötas upp i slutet av månaden och diskutera mera? Jag har tyvärr inte möjlighet att ses tidigare, jobbar också rätt mycket just nu och när semestern väl börjar (16) ska jag iväg till Finland en vecka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så länge det blir på ett ok datum så kan jag ju fylla 2 roller om den ena är klippare :P

 

Bra att veta :)

 

Men shit asså, jag har lagt ut en annons på filmcafé och filmbasen också, och nu har det börjat ramla in en jävla massa svar, men eftersom jag har träffat dig sen tidigare och tycker du verkar vara en bra kille, så får du gärna vara med så länge det går att anpassa efter ditt jobb och så. Jag ska iaf försöka samla ihop ett team och spika inspelningsdatum så snart som möjligt.

 

/D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...