bengt20700 Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Hej. Hur ändrar man filformatet AVI till WMV (windows media video). Bakgrunden är att jag redigerat i Pinnacle Studio 8 och för att få bästa kvalité blir det då AVI-fil. Sedan skall jag lägga upp ett kort filmklipp på 2 minuter på nätet och då genom Ulead Studio 8 som har en perfekt kvalité med mkt hög upplösning (har dock max 15 MB i visningsutrymme). Då uppstår problemet när jag renderat klart filmen i Pinnacle och skall föra över den till Ulead, då svarar Ulead att det inte är ett godkänt filformat, är alltså inte wmv. Hur ändrar man detta eller går det inte? Någon som kan? Tacksam för svar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted February 9, 2005 Share Posted February 9, 2005 Microsft har en encoder man kan ladda ner HÄR. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bengt20700 Posted February 9, 2005 Author Share Posted February 9, 2005 Tack Ronnie. Har installerat den. Vet inte hur man använder programmet. Filändringen kanske sker automatiskt då jag importerar "fel" filformat till Ulead, då sker kanske en omställning till wmv utan att jag behöver göra något, kan det va så enkelt?? La ikonen på Skrivbordet där den också packade upp sig, vet i fan var den hamnade sedan...... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts