Gå till innehåll

Hur ändrar man filformat?


bengt20700

Recommended Posts

Hej. Hur ändrar man filformatet AVI till WMV (windows media video).

Bakgrunden är att jag redigerat i Pinnacle Studio 8 och för att få bästa kvalité blir det då AVI-fil. Sedan skall jag lägga upp ett kort filmklipp på 2 minuter på nätet och då genom Ulead Studio 8 som har en perfekt kvalité med mkt hög upplösning (har dock max 15 MB i visningsutrymme).

 

Då uppstår problemet när jag renderat klart filmen i Pinnacle och skall föra över den till Ulead, då svarar Ulead att det inte är ett godkänt filformat, är alltså inte wmv. Hur ändrar man detta eller går det inte? Någon som kan? Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tack Ronnie.

Har installerat den. Vet inte hur man använder programmet. Filändringen kanske sker automatiskt då jag importerar "fel" filformat till Ulead, då sker kanske en omställning till wmv utan att jag behöver göra något, kan det va så enkelt?? La ikonen på Skrivbordet där den också packade upp sig, vet i fan var den hamnade sedan......

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...