Jump to content

Ljudredigering i Premiere Pro

Kim-O

Recommended Posts

Har en enkel fråga angående ljudredigering, detta är något jag inte känner mig så vidare säker på och jag uppskattar om någon har ett svar.

Jag redigerar i Premiere Pro CS5 och har ett ljud som är inspelat i vanlig rumsmiljö, men jag behöver få ljudet att låta som att det är i en bil. Ljudet behöver alltså vara mer kompakt, mindre eko. Har kollat igenom ljudeffekterna som finns men jag hittar inget som passar. Någon som har någon idé?

/K

Det är inte möjligen så att du köpte ett paket med Premiere + Audition eller Soundbooth. Vet inte hur det funkar med sådana paket men har du något av dessa program så kan du markera klippet i fråga och välja edit in Soundbooth eller Audition (beroende på vilket program du har) och väl inne i det programmet kan du välja Reverb (under menyn Effects, iaf i Audition) och testa dig fram.

Hoppas detta hjälpte och lycka till. Mvh /Pontus w

Det är inte möjligen så att du köpte ett paket med Premiere + Audition eller Soundbooth. Vet inte hur det funkar med sådana paket men har du något av dessa program så kan du markera klippet i fråga och välja edit in Soundbooth eller Audition (beroende på vilket program du har) och väl inne i det programmet kan du välja Reverb (under menyn Effects, iaf i Audition) och testa dig fram.

Hoppas detta hjälpte och lycka till. Mvh /Pontus w

Jag tror dessvärre inte att jag har paketversionen med Audition eller Soundbooth. Men effekten Reverb finns ju i Premiere också, jag har provat den en del och den verkar kunna ge en del förbättringar.