Kim-O Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Har en enkel fråga angående ljudredigering, detta är något jag inte känner mig så vidare säker på och jag uppskattar om någon har ett svar. Jag redigerar i Premiere Pro CS5 och har ett ljud som är inspelat i vanlig rumsmiljö, men jag behöver få ljudet att låta som att det är i en bil. Ljudet behöver alltså vara mer kompakt, mindre eko. Har kollat igenom ljudeffekterna som finns men jag hittar inget som passar. Någon som har någon idé? /K 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Använder en equalizer-effekt och dämpa de lägsta och högsta frekvenserna. Pröva dig fram. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peus Posted June 16, 2012 Share Posted June 16, 2012 Det är inte möjligen så att du köpte ett paket med Premiere + Audition eller Soundbooth. Vet inte hur det funkar med sådana paket men har du något av dessa program så kan du markera klippet i fråga och välja edit in Soundbooth eller Audition (beroende på vilket program du har) och väl inne i det programmet kan du välja Reverb (under menyn Effects, iaf i Audition) och testa dig fram. Hoppas detta hjälpte och lycka till. Mvh /Pontus w 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christian van Caine Posted June 17, 2012 Share Posted June 17, 2012 Har du redan spelat in ljudet i ett odämpat rum så är det tyvärr inte mycket du kan göra som faktiskt funkar. Vad du kan göra är att spela om det sittande i en garderob med så mycket kläder som möjligt, då är det redan halvvägs där. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim-O Posted June 20, 2012 Author Share Posted June 20, 2012 Det är inte möjligen så att du köpte ett paket med Premiere + Audition eller Soundbooth. Vet inte hur det funkar med sådana paket men har du något av dessa program så kan du markera klippet i fråga och välja edit in Soundbooth eller Audition (beroende på vilket program du har) och väl inne i det programmet kan du välja Reverb (under menyn Effects, iaf i Audition) och testa dig fram. Hoppas detta hjälpte och lycka till. Mvh /Pontus w Jag tror dessvärre inte att jag har paketversionen med Audition eller Soundbooth. Men effekten Reverb finns ju i Premiere också, jag har provat den en del och den verkar kunna ge en del förbättringar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts