TheQuo Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Jag håller på att klippa en musikvideo och har en scen där en dansare är med. Jag skulle vilja ha dansaren i färg men resten i svart vitt, hur gör jag det? färgen kan inte vara statisk för att dansaren rör sig, hur fixar jag med sånt? så att färgen följer med alltså? Kör Premiere CS6 & After Effect CS6 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Max_H Posted June 7, 2012 Share Posted June 7, 2012 Justeringlager med Svart/Vit effekt där du maskar ut dansaren. Har du bra kontrast kan Rotobrush fungera. Annars är det masker - kan med fördel rekommendera Imagineer Mocha som ingår med AE CS6 (eftersom den har en tracker som kan tracka masker). Massor av tutorials finns på Imagineer Systems hemsida. /M 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TheQuo Posted June 8, 2012 Author Share Posted June 8, 2012 Justeringlager med Svart/Vit effekt där du maskar ut dansaren. Har du bra kontrast kan Rotobrush fungera. Annars är det masker - kan med fördel rekommendera Imagineer Mocha som ingår med AE CS6 (eftersom den har en tracker som kan tracka masker). Massor av tutorials finns på Imagineer Systems hemsida. /M Tack för tipsen :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts