Anders Myrdahl Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Jag är i stort behov av en mikrofon för att jag inte vill spela in ljud med 550D inbyggda mikrofonen. Jag har kollat in Röde videomik och den verkar vara den bästa i prisklassen men nu har jag hittat en mikrofon som är 400kr billigare och som verkar hyfsad. Vad säger ni, är det bara bullshit? Vilken borde jag köpa? Här är den billiga miken Superlux E421B - Thomann Cyberstore Sverige Här är lite källor som säger lite saker om den: Mikrofon für die HDC-SD900 gesucht 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted June 2, 2012 Share Posted June 2, 2012 Här är ett test på tyska: „Volle Dröhnung zum halben Preis“ 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Myrdahl Posted June 2, 2012 Author Share Posted June 2, 2012 Tack så mycket, hittade inte den! Kommer bli ett jobbigt att översätta men går gör det! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
cherryfields Posted June 4, 2012 Share Posted June 4, 2012 Hejsan, eftersom jag är mer inne på ljud så skulle jag råda dig att köpa den dyraste micken du kan hitta som kan monteras på din kamera, sedan föreslår jag att du köper vindskydd från Rycote. Yes jag vet att det kostar helt på tok för mycket pengar men du kommer inte att ånga dig. Jag köpte precis ett litet vindskydd-kit som landade på över 8000 SEK. Med det sagt så föreslår jag att du köper Röde micken framför Superlux micken. lycka till 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Myrdahl Posted June 4, 2012 Author Share Posted June 4, 2012 Okej Tack så mycket för svar! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts