Kathaugnir Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Tja! Vi är två grabbar som bestämt oss för att börja göra film och syssla med videoredigering/musiklicensiering. Detta är våra två första filmer, våra första trevande steg på vägen, och vi har lärt oss en hel del. Dessa forum har varit en viktig informationskälla för mig personligen som nybliven regissör/klippare, och jag vill bara tacka för många grymt läsvärda trådar! Det kommer mycket mer från oss inom de närmaste månaderna, så håll utkik! Fortsätt med ett grymt community! // Johan Vår kanalsida: Woolgather Media - Youtubekanal Kata En kort dokumentär om Nico Lauritsen och hans passion för Kung Fu. Amnesia With A Chance Of Flashback Konstfilm om en man som vaknar utan minne och hans utforskande av en mörk, tom stad. Gear: Canon 550d m. 50mm 1,8 Zoom H1 Klippt i After Effects CS5 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PontusParson Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Klippt i After Effects CS5 Varför har du klippt i AE? :P Om du tycker det är krångligt att rendera ut en fil för att sen dra in den i premiere, fixa production premium-paketet. Då klipper du allt i premiere pro och de klipp du vill ändra på i AE högerklickar du på –> replace with AE composition. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kathaugnir Posted May 23, 2012 Author Share Posted May 23, 2012 Har faktiskt aldrig reagerat på att det är krångligt att klippa i AE, men har hört att när man väl testat att klippa i Premiere Pro, så kommer man aldrig orka klippa i AE igen :D Det ska jag nog kolla in direkt, tack för tipset! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts